زلزله 7.1 ریشتری مکزیکو سیتی را لرزاند

 سه شنبه به وقت محلی یک زمین لرزه بزرگ به قدرت 7.1 ریشتر مکزیکو پایتخت مکزیک و چند شهر دیگر این کشور را لرزاند. مرکز این زمین لرزه در 120 کیلومتری پایتخت مکزیک بوده است.

براساس این گزارش، بسیاری از ساختمانها فرو ریخته اند و مردم زیر آن گرفتار هستند اما هنوز مشخص نیست که چه تعداد از مردم در زیر آوار گرفتار شده اند.

تصاویر رسانه‌های محلی نشان می‌دهد که ساختمانهای زیادی آوار شده و مردم از خانه های خود خارج شده و در خیابان هستند.

کمتر از 2 هفته پیش نیز وقوع یک زلزله در جنوب مکزیک باعث کشته شدن 90 نفر شده بود.

*در اولین آمار اعلام شده، شبکه ال بی سی اعلام کرد که حداقل 5 نفر در این زمین لرزه کشته شده‌اند.

*شهردار مکزیکو سیتی گفته که تعدادی از ساختمانها دچار حریق شده و مردم در داخل این ساختمانها گیر افتاده‌اند.

*رئیس جمهور مکزیک که هنگام وقوع زلزله در هواپیما حین پرواز بوده به مردم توصیه کرده است که از تردد و تجمع وسط خیابانها خودداری کنند تا امدادگران بتوانند سریعا به محلهای بحرانی دسترسی پیدا کنند.

*خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از شهردار نیومکزیکو گزارش داد که حداقل 42 نفر کشته و دهها نفر مجروح شده اند اما هنوز امار دقیق مشخص نیست.

*کمیسیون برق فدرال مکزیک می‌گوید که بعد از زمین لرزه حدود 3.8 میلیون نفر بدون برق هستند. 

*رسانه های محلی مکزیک همچنین گزارش دادند که بر اثر زمین لرزه کوه آتشفشانی که در نزدیکی مرکز زلزله در "ایالت پوبلا" قرار دارد نیز فعال شده و از دهانه آن خاکستر و دود در حال فوران است.

*شبکه راشا تودی با بیان اینکه بیش از 20 ساختمان به طور کامل فرو ریخته است اعلام کرد که شمار تلفات زلزله به حداقل 60 نفر افزایش یافته است.

*«میگوئل آنخل مانسرا» شهردار مکزیکو سیتی گفته که حداقل 44 ساختمان کاملا تخریب شده و تعداد تلفات به 119 نفر افزایش یافته است.

*وی همچنین گفته است که تا کنون بین 50 تا 60 نفر توسط تیمهای امدادی زنده از زیر آوار بیرون کشیده شده‌اند.