ممانعت از فروش هواپیما به ایران نقض برجام است

 محمد‌جواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره  به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در درباره ممانعت فروش هواپیماهای تجاری به ایران، اظهار داشت: این مصوبه در راستای اقدامات خصمانه آمریکا علیه ملت ایران و همچنین عدم انتفاع مردم ایران از دستاوردهای برجام است.

وی با بیان اینکه مسئولان آمریکایی با این‌گونه اقدامات به دنبال مانع تراشی بر سر اجرای برجام هستند، افزود: مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا نقض برجام است.

عضو کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در هیچ زمینه‌ای بر عهد و پیمان خود وفادار نیستند، گفت: این مصوبه هم برای فشار به مردم ایران است و با توجه به مشکل ماهیتی که مسئولان آمریکا با جمهوری اسلامی ایران دارند لذا اقداماتی که انجام می‌دهند در راستای دشمنی با مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

جمالی با بیان اینکه این اقدامات آمریکا تجربه‌ای برای آیندگان است که آنها غیرقابل اعتماد هستند متذکر شد: آمریکایی‌ها ثابت کرده‌اند از هر راهی که بتوانند به مردم و نظام ایران ضربه می‌زنند.

نماینده مردم فسا در مجلس با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات آمریکا در جهت مقابله با ایران است، گفت: آنها جمهوری اسلامی ایران را سد راه خود برای تحمیل سیاست‌های‌شان در منطقه غرب آسیا می‌دانند لذا ما نباید انتظار داشته باشیم با امضای برجام، دشمنی آمریکایی‌ها با ما پایان یابد.