فعالیت کارخانه شن و ماسه تهران متوقف می شود

  زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مدیریت شهری در این دوره انتقال صنایع آلاینده به خارج از شهر است، اظهار کرد: در این زمینه اقدامات لازم در حال انجام است ضمن اینکه در گذشته نیز برنامه‌هایی شروع شده است.

وی تصریح کرد: فعالیت صنایع آلاینده در شهر تهران موجب افزایش بیماری‌های کودکان، سالمندان و قشرهای مختلف شده است که در این زمینه باید اقدامات جدی برای خروج این صنایع انجام شود. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: یکی از اقداماتی که در دوره چهارم و با جدیت کمیسیون مربوطه انجام شد انتقال کارخانه نباتی قو در جنوب شهر بود که اقدام پسندیده‌ای بود اما متاسفانه سایر کارخانه‌های آلاینده همچنان به فعالیت‌های خود در سطح شهر ادامه می‌دهند.

نوری افزود: به طور مثال کارخانه شن و ماسه در منطقه جنوب تهران همچنان فعال است و این کارخانه موجب افزایش بیماری شهروندان در آن منطقه شده است. 

وی گفت: برهمین اساس برنامه داریم طی یک زمان مشخص کارخانه شن و ماسه در تهران به مکان دیگری منتقل کنیم. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بیان کرد: به زودی جلساتی در این زمینه برگزار خواهد شد و نتیجه مطلوبی اتخاذ می‌شود.