به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در جمع صهیونیستها در واشنگتن اظهار داشت: دولت من بیش از دولتهای گذشته آمریکا به امنیت اسرائیل کمک کرده است.

وی افزود: اسرائیل مهمترین همپیمان ماست و دولت من تلاشهای بسیاری در این راستا داشته که البته این مسئله از سوی اسرائیل نیز مورد تایید است.

اوباما که اخیرا در اظهاراتی درگوشی با همتای فرانسوی خود نتانیاهو را مورد شماتت قرار داده بود، در ادامه تاکید کرد: همکاری امنیتی ما و اسرائیل در مسائل اطلاعاتی بسیار قوی است. ما به اسرائیل کمک کردیم که گنبد آهنین را برای جلوگیری از سقوط موشک بر تل آویو ایجاد کند.

وی تاکید کرد: همچنین آمریکا اصرار دارد که هر گونه راه حلی که به امنیت اسرائیل لطمه می زند هرگز تایید نشود.

پیش از این روزنامه " سور ایماژ " فرانسه در گزارشی نوشته بود: نیکلا سارکوزی اخیرا در حاشیه نشست گروه ۲۰ به باراک اوباما گفته است نتانیاهو دروغگوست. رئیس جمهور آمریکا نیز در پاسخ به وی گفته من مجبورم هر روز با وی کار کنم.

با افشای سخنان سارکوزی مبنی بر دروغگو بودن نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دولت آمریکا کوشید روابط خود را با این رژیم دوستانه نشان دهد و در همین رابطه "بن رودس" معاون مشاور امنیت ملی اوباما گفت: اوباما و نتانیاهو همکاری نزدیکی دارند و در تماس نزدیک با یکدیگر هستند.