به گزارش پرس تی وی ، حدود ۱۴۰۰ نفر از نيروهاي پليس امريکا پس از نيمهشب با محاصره محل استقرار چادرهاي معترضان جنبش تصرف لسآنجلس در مقابل ساختمان شهرداري، تجمع معترضان را در محوطه چمن، پياده رو و خيابانهاي اطراف ساختمان شهرداري غيرقانوني توصيف کرده و متفرق شدن آنها را خواستار شدند.

نیروهای پلیس امریکا همچنین با استناد به حکم شهردار برای بیرون راندن معترضان از اطراف ساختمان شهرداری، تهدید کردند در صورت بی‌توجهی به این حکم؛ معترضان بازداشت خواهند شد.

نیروهای پلیس امریکا همچنین با حصارکشیدن دراطراف ساختمان شهرداری، هر فردی را که از ترک محل و برچیدن چادرها خودداری می‌کرد، بازداشت کردند.

درحالی که رسانه ها از بازداشت ۳۵۰ معترض در جریان اعتراضات در لس آنجلس خبر داده‌اند اما گروهبان میتزی فیرو از پلیس لس آنجلس ادعا کرده است نیروهای پلیس فقط ۲۹۲ نفر را بازداشت کرده‎اند.

در فیلادلفیا نیز نیروهای پلیس با معترضان درگیر شدند و پلیس دست‌کم یک‌صد نفر را به بهانه‌های مختلف از جمله مسدود کردن بزرگ‌راه و خودداری از ترک محل اعتراضات بازداشت کرده است.

این درحالی است که منابع پلیس آمار بازداشت‌ها را در فیلادلفیا ۵۲ نفر اعلام کرده‌اند.

جنبش تصرف وال استریت هنگامی آغاز شد که گروهی از مردم در اعتراض به نفوذ گسترده شرکت‌های بزرگ در سازوکار سیاست گذاری امریکا، از ۱۷ سپتامبر، در منطقه تجاری نیویورک تظاهرات گسترده‎‌ای را آغاز کردند.

اين جنبش اکنون به ديگر شهرهاي بزرگ امريکا و همچنين کشورهاي ديگر از جمله استراليا، انگليس، آلمان، ايتاليا، اسپانيا، ايرلند و پرتغال گسترش پيدا کرده است.