رژیم غاصب صهیونیست بازیگر پشت پرده جنایات میانمار

محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ؛ با اظهار تاسف از جنایات میانمار و کشتار مسلمانان مظلوم روهینگیا اظهارکرد: باید در ایران دادگاهی تشکیل بدهیم و به مسلمانان مظلومی که مورد ظلم و تعرض قرار گرفته اند اعلام کنیم که می‌توانند مسائل و شکایات خود را به صورت حقوقی و قضائی مطرح کنند و دادگاه‌های ما وظیفه شرعی دارند که به این مسئله رسیدگی کنند.

‎وی با بیان اینکه باید در دادگاه بین المللی تمام جنایتکاران فجایع میانمار به اتهام نسل کشی محاکمه شوند، ادامه داد:دولت میانمار  از جمله تمام مسئولان دولتی و نظامی آن در این جنایت شریک هستند.

‎لاریجانی افزود: باید سازمان ملل و شورای امنیت، تحریم‌های وسیعی را برای آنها در نظر بگیرند.

‎دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به حمایت‌ها و دست‌های پشت پرده جنایات میانمار تصریح کرد: حمایت آمریکا و انگلیس از دولت میانمار نشان می دهد که ابعاد این جنایات وسیع‌تر از میانمار است.

‎وی اضافه کرد: ما می‌دانیم که رژیم غاصب صهیونیست به شکل گسترده در سیستم نظامی و دولتی میانمار نفوذ دارد و  حامی نسل کشی مسلمانان مظلوم روهینگیا است.

وی بابیان اینکه سکوت غربی‌ها حکایت از مرض آنها دارد، تاکید کرد: مجامع بین المللی محلی برای بازی قدرت‌های استکبار منفعت طلب لجام گسیخته در دنیا شده که ماهیت حقیقی خود را از دست داده اند.

لاریجانی در پایان خطاب به جوامع اسلامی خاطر نشان کرد: جهان اسلام باید به صورت قاطع در مقابل این جنایات بایستد و از مسلمانان و مظلومین در سطوح مختلف مادی، معنوی، سیاسی و حتی نظامی دفاع کند.