گروه نظامی 'عبدالله عزام' وابسته به جریان های سلفی و القاعده ساكن در اردوگاه 'عین الحلوه' در جنوب شهر صیدا با صدور اطلاعیه ای مسوؤلیت پرتاب موشك به سوی فلسطین اشغالی را برعهده گرفته اند.
وابستگان به القاعده درلبنان مسوؤلیت پرتاب موشک به فلسطین اشغالی را پذیرفتند

خبرنگار ایرنا از جنوب لبنان خبر داد: گروه نظامی ' عبدالله عزام ' با صدور اطلاعیه ای ضمن برعهده گرفتن عملیات پرتاب موشک به فلسطین اشغالی از خاک لبنان مدعی شدند که موشکها به اهداف مورد نظر اصابت کرده است.

از سوی دیگر طبق گزارش خبرنگار ایرنا، ارتش لبنان با همکاری نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان(یونیفل) موفق به کشف مکان پرتاب موشک ها از جنوب لبنان به سوی فلسطین اشغالی شد. این جایگاه پرتاب موشک، ساده بوده و از چوب ساخته شده است و در فاصله میان روستاهای مرزی ' عین ابل ' و ' رمیش ' قرار دارد.

منابع امنیتی لبنان اعلام کردند: بامداد امروز موشکی از جنوب لبنان به سوی شهرک صهیونیستی ' گارنیت ' پرتاب شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ به این حمله، تعداد چهار موشک به سوی مزارع روستاهای رمیش، ابل و حانین پرتاب کرد.

خبرنگار ایرنا به نقل از منابع مذکور گزارش داد: به دنبال این حادثه ارتش لبنان و نیروهای یونیفل، عملیات وسیع گشت زنی به منظور شناسایی عاملان این عملیات و جمع آوری اطلاعاتی پیرامون حادثه را آغاز کردند.

در این راستا نیز گفته شده که ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای خود را در نقاط مرزی لبنان به حالت آماده باش درآورده است و دستگاه های نظامی این رژیم همزمان با پرواز هلی کوپترهای نظامی در آسمان مناطق مرزی به عملیات گشت پرداختند.

به دنبال این حادثه ارتش لبنان نیز ضمن انتشار اطلاعیه گفت: شب گذشته عناصری ناشناس اقدام به پرتاب موشک از مزارع روستای رمیش به سوی فلسطین اشغالی کرده اند؛ پس از آن نیز نیروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به پرتاب چهار موشک به سوی روستاهای مرزی رمیش و حانین کرد که تلفات جانی به همراه نداشت.

به دنبال این حادثه ارتش با پخش کردن یگان های نظامی خود در منطقه، تدابیر شدید امنیتی را به اجرا درآورده و در این راستا عملیات وسیعی را به منظور شناسایی مکان پرتاب موشک ها و بازداشت عاملان آن شروع کرده است.

در پی این حادثه و در حالی كه اسرائیلی ها دست داشتن حزب الله در این حادثه را بعید دانستند، منابع جریان ۱۴ مارس مانند همیشه حزب الله را به دست داشتن در این حادثه متهم كردند.