رونمایی چین از مخوف‌ترین پهپاد جنگی

 نیروی هوایی ارتش چین از پیشرفته‌ترین پهپاد پنهانکار خود رونمایی کرد که قابلیت حمل دو تن بمب را دارد.

 

بنا به گزارش پایگاه «دیلی‌میل» این پهپاد پنهانکار که «شمشیر تیز» نام دارد توانسته جایزه مقام دوم پیشرفت‎های فنی و علمی سال چین را از آن خود کند و نخستین پهپاد از این نوع است که خارج از اعضای سازمان ناتو ساخته می‌شود.

پهپاد چین

 

گفته می‌شود «شمشیر تیز» تا سال 2019 به منظور مأموریتهای شناسایی و ردگیری کشتی‌های خارجی و همچنین برای اهداف جنگی در دسترس نیروی هوایی ارتش چین قرار می‌گیرد.

پهپاد جنگی چین

 

به گفته گزارش «دیلی‌میل» از آنجایی که برنامه‌های ساخت پهپادهای پنهانکار دولت چین کاملا مخفی و محرمانه است، اطلاعات و تصاویرچندانی از این پهپاد پیشرفته رادارگریز و بسیار پیشرفته منتشر نشده است.

پهپاد چین

 

این هواپیمای بدون سرنشین که چینی ها به آن نام «لیجیان» (Lijian) نیز داده‎اند، یک موفقیت بزرگ فنی برای صنعت هوایی این کشور به شمار می آید. هواپیمای بدون سرنشین لیجیان درست مانند بمب افکن های «بی-۲» و پهپادهای بدون سرنشین «ایکس-۴۷ بی» از بدنه ای متشکل از دو بال ساخته شده که به همین دلیل بدنه ی آن اصطکاک کمتری با امواج راداری داشته و شناسایی آن بسیار مشکل خواهد بود.

پهپاد چین

 

در بدنه پهپاد پنهانکار «لیجیان» دو محفظه جداگانه وجود دارد که ظرفیت حمل دو تن بمب را دارد. طول این هواپیما ۱۰ متر و عرض بال های آن ۱۴ متر است.

پهپاد جنگی چین

 

«دیلی‌میل» به نقل از کارشناسان نظامی افزود: این پهپاد پنهانکار پیشرفته چین را می‌توان در مأموریتهای جنگی برای هدف قرار دادن اهداف با ارتفاع بسیار بالا به کار برد یا از آن به عنوان یک تانک هوایی در جنگها استفاده کرد. البته کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه نیز پهپادهایی با قابلیت‎های پهپاد «لیجیان» دارند.