حمایت آموزش و پرورش از کودکان مرزی

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تهیه گزارشی درباره میزان نیاز به معلم در 5 سال آینده، اظهار داشت: برای برنامه‌ریزی بهتر لازم بود بدانیم سالانه چه تعداد نیرو نیاز داریم و به صورت عملی دانشگاه فرهنگیان چه تعداد آموزگار می‌گیرد؛ بر اساس این گزارش، ما در چند سال آینده قطعاً در بخش نیروی انسانی حوزه ابتدایی دچار مشکل خواهیم بود.

وی افزود: افزایش جمعیت دانش‌آموزی در چند سال آینده، نیروی انسانی بیشتری مطالبه می‌کند و در هر شرایطی، نیرویی که وارد دوره ابتدایی می‌شود باید از بهترین و زبده‌ترین نیروها باشد.

حکیم‌زاده با بیان اینکه طرح کارآمد که قرار است جایگزین ضمن خدمت‌های روتین شود برای افزایش توانمندی آموزگاران طراحی شده است، ادامه داد: این طرح برای آموزش معلمان مقطع ابتدایی با توجه به شناسایی و تشخیص نیاز معلمان توسط خود آنها و مدیران است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: طرح کارآمد امسال در 88 مدرسه 3 استان کشور به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد و پس از ارزیابی نتایج و بازخوردها، برای ادامه این طرح تصمیم می‌گیریم.

وی با بیان اینکه ما هم در این معاونت به سیاست «مشروط شدن قبولی انتقالی به تهران در صورت آموزگار شدن دبیران»، معترضیم، گفت: راه‌حل های موقتی و کوتاه‌مدت برای حل مشکل نیروی انسانی دوره ابتدایی چاره‌سار نیست و معلمی که انگیزه لازم و آمادگی برای حضور در مقطع ابتدایی را ندارد باعث کاهش کیفیت آموزشی در این پایه مهم می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای حمایت از کودکانی که مرزی محسوب می‌شوند، گفت: با توجه به مصوباتی که داریم کودکان مرزی قرار است معادل 3 دانش‌آموز حساب شوند و در نُرم‌بندی کلاس‌ها به این مسئله توجه خواهد شد.