هجوم مردم کردستان  به پمپ بنزین و فروشگاه‌ ها از بیم قحطی

 مردم سلیمانیه در کردستان عراق ازترس پیامدهای بسته شدن مرزهای این منطقه درپی برگزاری همه پرسی به فروشگاه ها هجوم بردند.

مشارکت ضعیف مرد منطقه سلیمانیه در همه پرسی 

شبکه الاتجاه نیز در خبر فوری گزارش داد: میزان حضور مردم در پای صندوق های رای گیری همه پرسی جدایی منطقه کردستان از عراق در منطقه سلیمانیه ضعیف است.

منابع محلی در اقلیم کردستان عراق از به وجود آمدن هرج و مرج و همچنین هجوم گسترده مردم به مراکز تجاری و فروشگاه‌های مواد غذایی به سبب نگرانی مردم از پیامدهای بسته شدن گذرگاه‌های مرزی خبر دادند.

هجوم مردم به فروشگاه ها

بر اساس گزارش منابع خبری از جمله القرطاس نیوز و شبکه ماهواره‌ای الاباء، استان سلیمانیه از استان‌های مهم اقلیم کردستان ، از شامگاه گذشته شاهد هجوم گسترده مردم برای خرید مواد غذایی و وسایل ضروری زندگی بوده و جاده‌های منتهی به جایگاه‌های سوخت هم شاهد صفوف طولانی خودروهایی بوده که شهروندان از ترس بسته شدن مرزها به این مراکز هجوم آورده‌اند.

صف های طولانی در جایگاه های بنزین

یک منبع عراقی تاکید کرده است مردم در اقلیم کردستان عراق با شنیدن خبر احتمال بسته شدن گذرگاه‌های مرزی زمینی، به جایگاه‌های سوخت هجوم آورده‌اند که این مسئله به بروز بحران شدید ترافیک در جاده‌های منتهی به این مراکز و همچنین ایجاد صفوف طولانی شده است.

به گفته این منبع، بنزین عملا در بسیاری از جایگاه‌های سوخت اقلیم کردستان  عراق به اتمام رسیده است.

این منبع از هجوم گسترده مردم به انبارها و مراکز تجاری و اقتصادی برای انبار کردن مواد اساسی و مواد غذایی از ترس اتمام آن در بازار در صورت اعمال محاصره اقتصادی بر اقلیم از سوی کشورهای همسایه خبر داده است.

همچنین گفته می شود که نیروهای پیشمرگه برخی از خانواده‌های عرب ساکن شهرستان شیخان را مجبور کرده‌اند در این همه پرسی شرکت کنند.

به گفته منابع محلی، گروه‌های مسلح کردی خیابان‌ها و جاده‌ها را برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم قرق کرده‌اند که این اقدامات سبب بروز تنش و همچنین نگرانی در این شهر شده است.