پخش مستند «دفاع مقدس»در شبکه های ونزوئلا

مجموعه مستند «دفاع مقدس» با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی ایران در ونزوئلا و شبکه اسپانیایی زبان هیسپان، از ۳۱ شهریور مقارن با سالگرد آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران از آنتن شبکه تلویزیونی «ویوه» (vive) کشور ونزوئلا در حال پخش است و شبکه «وی تی وی» این کشور نیز از اواخر هفته آینده پخش آن را آغاز می کند.

تنها شبکه اسپانیایی زبان رسانه ملی که یکی از چندین شبکه تلویزیونی معاونت برون مرزی است مستند «دفاع مقدس» را در ۸ قسمت ۲۵ دقیقه ای تهیه و تولید و در دفتر مادرید هیسپان به زبان اسپانیایی دوبله کرده است.

«دفاع مقدس» به شکل گیری و پیدایش کشور عراق از لحاظ تاریخی، جغرافیایی و ... می پردازد و به نقش و حضور صدام حسین در عراق و مشوق هایی که برای حمله به ایران به او می شود، اشاره دارد. همچنین پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران، ترورهای اوایل انقلاب همه موضوعاتی هستند که در ادامه به آنها اشاره می شود.

این مجموعه مستند با انجام مصاحبه با شخصیت ها و کارشناسان مهم سیاسی و لشگری ایران در آن دوران، تمام اتفاقات، عملیات ها و سال شمار جنگ را برای مخاطبان خود به تصویر می کشد و آنها را با تمام عملیات ها، پیروزی ها و شکست ها و شرایط زندگی مردم ایران در این ۸ سال آشنا می کند.

کاظم مولائی در این مستند به عنوان تهیه کننده، کارگردان، فیلمنامه نویس و مدیر فیلمبرداری فعالیت داشته و مجتبی اسماعیل زاده صدا و تدوین این مستند را انجام داده است. ایلیا حسینی و هومن سعیدی به عنوان دستیاران فیلمبردار و حسن فتحی، دستیار مولائی بوده است.

علاوه بر «ویوه» و «وی تی وی» ونزوئلا، هیسپان تی وی نیز این برنامه را در جدول پخش خود دارد و مجموعه مستند «دفاع مقدس» در هفته بزرگداشت دفاع مقدس در حال پخش از شبکه هیسپان است.