طلا ارزان شد

 در نتیجه تقویت ارزش دلار و کاهش نگرانی ها در مورد شبه جزیره کره، قیمت طلا امروز کاهش داشت و در نزدیکی پایین ترین رقم یک ماه اخیر که هفته گذشته به ثبت رسیده بود در نوسان بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1293 دلار و 35 سنت رسید که فاصله چندانی با پایین ترین رقم حدود یک ماه اخیر (1287 دلار و 61 سنت) که هفته گذشته به ثبت رسید نداشت. قیمت فلز زرد هفته گذشته حدود 1.7 درصد افت داشت و دومین کاهش هفتگی متوالی را به ثبت رساند.

قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز امروز به رقم 1297 دلار و 10 سنت رسید.

جفری هالی، تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «پیروزی مرکل در انتخابات فدرال آلمان و عدم وجود خبرهای مهم در مورد تنش های کره شمالی در تعطبلات آخر هفته، موجب شده تا ارزش دلار در معاملات ابتدایی امروز با رشد همراه باشد و جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاری کاهش یابد.»

شاخص دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با 0.1 درصد افزایش به 92.255 رسید.

پس از آنکه آنجلا مرکل، برای چهارمین دور متوالی در انتخابات آلمان به پیروزی رسید، اما مشخص شد که میزان حمایت از حزب راست افراطی در این انتخابات افزایش یافته، ارزش یورو کاهش یافت.

بارناباس گان، تحلیلگر او سی بی سی در این باره گفت: «من حدس می زنم نگرانی بازارها از تحولات شبه جزیره کره اندکی کم شده باشد. اگر اقدامات آمریکا و چین را در هفته گذشته رصد کنیم، به نظر می رسد که آنها در تلاش اند تا به یک راه حل صلح آمیز دست بیابند.»

روز یکشنبه، دولت آمریکا اعلام کرد که کره شمالی را به فهرست کشورهایی که اتباعشان از ورود به آمریکا منع می شند، اضافه شده است.