نحوه ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی

سرهنگ نجف حمیدزاده اظهار کرد: مشمولانی که با داشتن شرایط اولیه مندرج در دفترچه راهنمای کنکور سراسری، در یکی از دانشگاه‌های داخل کشور پذیرفته شده اند، طبق قانون خدمت وظیفه عمومی و آیین نامه اجرایی مربوط می‌توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.

وی افزود: مشمولان فاقد غیبت می‌بایست با نامه درخواست معافیت تحصیلی صادره از دانشگاه پذیرفته شده، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) شهرمحل استقراردانشگاه مورد پذیرش مراجعه کرده تا مجوز ثبت نام اولیه برای آنان صادر شود.

این مقام انتظامی در خصوص نحوه ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی بیان کرد: دانشجویان در طول مدت تحصیل، تنها یکبار می‌توانند از رشته تحصیلی و دانشگاه قبلی انصراف داده و در صورتی که حداکثر ظرف مدت یک سال از تاریخ انصراف در رشته و دانشگاه جدید پذیرفته شوند، ازمعافیت تحصیلی برخوردار خواهند شد.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا، عنوان کرد: سربازان حین خدمت در صورت قبولی در مقطع کارشناسی و بالاتر می‌بایست با نامه درخواست معافیت تحصیلی صادره از دانشگاه پذیرفته شده، به دفاتر (پلیس+۱۰) محل استقرار دانشگاه مورد پذیرش مراجعه و در صورت داشتن شرایط ادامه تحصیل، نامه ترخیص از خدمت صادر و پس از انجام تسویه حساب با یگان خدمتی، از طریق دفاتر (پلیس+۱۰) مجوز ادامه تحصیل صادر می‌شود.

سرهنگ حمید زاده تاکید کرد: دانشجویان اخراجی تا پایان خدمت سربازی و یا اخذ کارت معافیت از خدمت، حق ادامه تحصیل ندارند.

وی گفت:مشمولان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ یا سامانه پیامک به شماره ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ از آخرین اخبار مربوط اطلاع حاصل کنند.