اعلام جزییات کارگروه موسیقی حماسی

فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره برگزاری اولین جلسه کارگروه موسیقی حماسی به عنوان یکی از کارگروه های پانزده گانه طرح "گفتمان ملی فرهنگ حماسه" وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی هایی که از مدت ها قبل انجام گرفته بود اولین جلسه کارگروه موسیقی حماسی کشور روز یکشنبه دوم مهر ماه با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران، برخی از مسئولان و تعدادی از هنرمندان شاخص کشور از جمله محمد گلریز، سالار عقیلی، هادی آزرم، سید محمد میرزمانی، حسام الدین سراج، تقی ضرابی برگزار شد که طی آن تلاش شد ضمن تاکید بر راهکارهای استفاده موثر از موسیقی حماسی بتوانیم به تعریف درستی از این گونه موسیقی برسیم.

وی ادامه داد: یکی از نکات مثبت جلسه روز گذشته این بود که جمع اعضای  شرکت کننده معتقد بودند مسایل روز جامعه ایرانی همچون اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ایرانی – اسلامی و مسایل منطقه در کنار موسیقی انقلاب و دفاع مقدس، موسیقی حماسی را شکل می دهد؛ موسیقی‌ای که می تواند جامعه ما را در حرکت به سمت اهداف والایش یاری کند.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از مباحث دیگری که در این جلسه مورد توافق قرار گرفت، اجتناب از نگاه سفارشی به موسیقی حماسی بود. همه دوستان بر این باور بودند اثری که از جان یک هنرمند برآمده باشد تاثیر بیشتری و ماندگارتری خواهد داشت و چنین آثاری باید مورد حمایت قرار گیرد.

طالبی توضیح داد: به طور حتم تشکیل کارگروه موسیقی در طرح "گفتمان ملی فرهنگ حماسه" به برگزاری این جلسه ختم نخواهد شد، زیرا هم این کارگروه و هم دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجدانه پیگیر اجرایی شدن مباحثی است که در جلسه روز گذشته مطرح شد و بر این باوریم تداوم این جلسات می تواند با ارایه یک تعریف جامع از موسیقی حماسه به اقدامات عملی منجر شود.

طرح گفتمان ملی فرهنگ حماسه بر آن است تا با هماهنگی بین تمامی سازمان ها، نهادها و دستگاه ها از ابزار هنری و ادبی به صورت منسجم در سطح کشور برای ارتقای روحیه، نشاط ملی و امید بخشی به جامعه استفاده کند.