اعتراف کردها به شکست

سرفرماندهی این نیروها امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در برابر حمله امروز و روز شنبه جنگنده‌های روس به مواضع‌شان سکوت نمی کنند و به زودی به اقدامات قانونی و نظامی علیه روس ها و نیروهای متحد آن دست خواهند زد.

در این بیانیه آمده است: نیروهای دمکراتیک سوریه در حالی مورد حمله جنگنده های روسیه قرار گرفته و متحمل تلفات و خسارت قابل توجه شدند که پیش از آن توانسته بودند، کنترل میدان گازی کونیکو واقع در شمال شرق این استان و از بزرگترین میادین گازی در سوریه را در پی دو روز درگیری شدید با داعش به دست بگیرند.

در این بیانیه به تعداد کشته و یا زخمی های حملات هوایی و توپخانه ای روسیه و یا میزان خسارت وارده بر نیروهای تحت امر آمریکا در این منطقه اشاره ای نشده است.

براساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه نیز امروز اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته 15 مورد نقض آتش‌بس را در سوریه رصد کرده است.

این وزارتخانه فاش کرد که نیروهای ویژه نظامی آمریکایی در اطراف دیرالزور در سواحل شرقی فرات به نیروهای دمکراتیک سوریه کمک می کنند تا آنها از این طریق موقعیت خوبی در مذاکرات مربوط به حل و فصل سیاسی بحران در سوریه بدست آوردند.

روز گذشته وزارت دفاع روسیه تصاویری را از استقرار تجهیزات نظامی آمریکایی در مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش منتشر کرد.

پیش از این 'ولید المعلم' وزیر امور خارجه سوریه نیز اعلام کرده بود که آمریکا فعالانه از تروریست ها برای ممانعت از پیشروی ارتش سوریه استفاده می کند، برای اینکه آنها از موفقیت های نیروهای دولتی خرسند نیستند.

'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه نیز روز گذشته تاکید کرد که بعد از پیروزی بر تروریست ها در سوریه، مشخص خواهد شد، آیا ایالات متحده همان طور که مقامات آمریکایی می گویند، برای مبارزه با داعش در سوریه حضور دارند یا اهداف دیگری را دنبال می کنند!

میدان گازی کونیکو که در شرق رودخانه فرات قرار دارد شامل، شرکت گازی کونیکو، اِزبا و شرکت نِسیک می شود که با حملات هوایی و توپخانه امروز و روز شنبه روسیه سقوط کرد.