پیش بازی پرسپولیس – الهلال

سه هفته پیش شاگردان برانکو ایوانکوویچ در ورزشگاه محمد بن زاید، با 3 گل نایب قهرمان عربستان را در هم کوبیدند و حالا در همین استادیوم به مصاف قهرمان این لیگ خواهند رفت. این دو تیم در مرحله گروهی نیز با هم دیدار داشتند و هر دو بازی هم با تساوی به پایان رسید؛ اما حالا شاگردان برانکو ایوانکوویچ در غیاب 3 بازیکن اصلی، امیدوار به پیروزی مقابل این تیم هستند.

مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا- بازی رفت

ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی- ساعت 19:30

داور وسط: کیم جونگ هیوک، کمک ها: کوانگ یول، کیم یونگا، داور چهارم: یانگ جیول

ترکیب احتمالی

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، حسین ماهینی، شایان مصلح، محسن ربیع خواه، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، وحید امیری، علی علیپور، گادوین منشا.

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ.

 

الهلال: عبدالله المعیوف، اوساما هوساوی، محمد جهفالی، یاسر شراهیلی، محمد بورایک، عبدالملک خیبری، سلمان الفرج، نیکولاس میلسی، کارلوس ادواردو، عمر خربین، ماتیاس ریبروس.

نکات ویژه:

* پرسپولیس و الهلال تاکنون 12 بار به مصاف هم رفته اند. 4 پیروزی برای پرسپولیس، 5 تساوی و 3 برد برای الهلال، حاصل کار سرخابی های ایران و عربستان بوده است.

* این سومین دیدار دو تیم در زمین بی طرف خواهد بود. 2 بازی قبلی با تساوی بدون گل و 1-1 خاتمه یافت.

* سیستم بازی پرسپولیس و الهلال شباهت های زیادی به هم دارد. هر دو 4-4-2 بازی می کنند اما عناصر دفاعی عربستانی ها بیشترند و تیم در حمله متکی به ادواردو است.

* هر دو تیم آخرین بازیشان در لیگ را با تساوی به پایان رساندند. نکته جالب این که حریف الهلال، الاتحاد زردپوش و رقیب پرسپولیس سپاهان زردپوش بود.

*  پرسپولیس یک جام آسیایی و الهلال 4 جام آسیایی در کارنامه دارد.

تقابل ویژه (عمر خربین- علیرضا بیرانوند)

به نظر می رسد یکی از مهاجمان تیم الهلال در بازی با پرسپولیس عمر خربین خواهد بود. این مهاجم سوری این فصل به الهلال پیوسته و چالش جدید بیرانوند پس از مهار سوما به شمار می رود. در شرایطی که پرسپولیس 2 عنصر دفاعی و بهترین بازیکن خود را در اختیار ندارد، بسته نگه داشتن دروازه توسط بیرانوند می تواند کمک شایانی به سرخ ها برای رسیدن به مرحله نهایی لیگ قهرمانان خواهد کرد؛ اما با حضور مهاجمان خطرناک تیم الهلال، این مهم به سختی به دست خواهد آمد.

از طرف دیگر، علیرضا بیرانوند پس از نمایش‌های دور از انتظار در لیگ برتر انگیزه فراوانی برای جبران مافات دارد و به خوبی می داند عملکرد خوب مقابل الهلال، تمام ناکامی ها را به باد فراموشی خواهد سپرد.

اتفاق ویژه: فقدان هوادار برای پرطرفدارترین ها

از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، پرسپولیس و الهلال همواره جزو پرطرفدارترین تیم های آسیا شناخته می شوند؛ اما 2 بازی اخیر و 2 بازی بعدی شان در لیگ قهرمانان، در فقدان هواداران پرشور و پرتعدادشان برگزار شده و خواهد شد. در صورتی که این دیدارها در ورزشگاه آزادی و ملک فهد بیش از 300 هزار هوادار از بازی ها دیدن می کردند؛ اما اتفاقات غیر فوتبالی مانع از این شدند.