بررسی مسئله رسوایی ایمیل‌های مشاوران ترامپ از سوی کمیته نظارتی آمریکا

یک کمیته نظارتی مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (دوشنبه) از کاخ سفید درخواست کرد که در خصوص اینکه مشاوران ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از سرور ایمیل شخصی برای امور کاری استفاده کرده اند، اطلاعاتی را در اختیار این کمیته قرار دهد.

«تری گودی»، رئیس جمهوری خواه کمیته نظارتی مجلس نمایندگان آمریکا و «الیجا کومینگز»، نماینده ارشد دموکرات با ارسال یک نامه به کاخ سفید اعلام کردند که مسئله استفاده مشاوران ارشد دونالد ترامپ از سرور ایمیل شخصی برای انجام امور دولتی را بررسی خواهند کرد.

ارائه این درخواست نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه کمیته نظارتی مجلس نمایندگان آمریکا، به دنبال گزارش روز یکشنبه نشریه «پولیتیکو» مطرح شد. پولیتیکو نوشت: جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ به همراه شمار دیگری از مشاوران ارشد سابق و کنونی کاخ سفید از سرور ایمیل شخصی برای انجام امور دولتی استفاده کرده اند.

نشریه پولیتیکو در ادامه این گزارش نوشت: ایمیل های ارسال شده جرد کوشنر شامل مکاتبات مربوط به پوشش رسانه ای، برنامه ریزی برای رویدادهای دولتی و دیگر امور کاخ سفید بوده است. دیگر مشاوران ارشد دونالد ترامپ شامل «راینس پریبس»، رئیس سابق ستاد کارکنان کاخ سفید، «استیو بنن»، استراتژیست ارشد پیشین کاخ سفید و «گری کوهن»، مشاور اقتصادی کنونی رئیس جمهور هم از سرور ایمیل های شخصی برای امور کاری استفاده کرده اند.

این در حالیست که وکیل جرد کوشنر اعلام کرد داماد ترامپ با ارسال یک نسخه از این ایمیل ها به حساب رسمی خود، از قوانین حفظ اسناد دولتی تبعیت کرده است.

مسئله استفاده داماد ترامپ از سرور ایمیل شخصی در حالی افشا شده است که دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی سال 2016 از هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات این انتخابات به دلیل استفاده از سرور ایمیل شخصی برای انجام امور کاری در دوران تصدی سمت وزارت امور خارجه آمریکا به شدت انتقاد کرده است.

به دنبال انتشار گزارش پولیتیکو، روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته نوشت ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا هم زمانی که به عنوان مشاور کاخ سفید فعالیت خود را آغاز کرد و همین‌طور استیون میلر، مشاور ارشد دونالد ترامپ از ایمیل شخصی استفاده کرده اند.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: همه کارکنان کاخ سفید دستور دارند که از سرور ایمیل های رسمی خود برای انجام امور دولتی و کاری استفاده کنند. آنها همچنین دستور دارند که در صورتی که پیام های کاری در ایمیل های شخصی خود دریافت کردند، یک نسخه از آن را به ایمیل رسمی دولتی خود ارسال کنند.

 

انتهای پیام/

یک کمیته نظارتی مجلس آمریکا  مسئله رسوایی ایمیل‌های مشاوران ترامپ را بررسی می‌کند