تابوی اکران فیلم‌های توقیفی شکست

رحیم بهبودی‌فر کارگردان سینما، درباره شرایط کار برای فیلم‌ اولی‌ها، گفت: برای کارگردانی که جوان است و تازه اولین فیلمش را می‌سازد، جلب اعتماد تهیه‌کننده کار سختی است. دوستانی سال‌های گذشته به عنوان فیلم اولی با جسارت آمدند و درخشیدند اما شکوفا شدن استعدادهای نو با توجه به قوانین جدید، منتفی است. چون کارگردان فیلم اولی به جای اینکه تمرکزش را روی فیلمسازی، شناخت هرچه بهتر سینما و... بگذارد، باید روی جذب سرمایه و پیدا کردن تهیه‌کننده تمرکز کند. با این تفاسیر ما ظهور آدم‌هایی مثل مهدویان، روستایی و ... را از دست می‌دهیم.

وی همچنین، درباره چگونگی ارتقای سطح کیفی برگزاری جشنواره فیلم فجر بیان کرد: امیدوارم اتفاقی بیفتد که مانند جشنواره سال قبل، شاهد اتفاقات منفی نباشیم تا همه آن جشنواره را فراموش کنند. ضمن اینکه مهم‌ترین کار ابراهیم داروغه‌زاده (معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و دبیر جشنواره) شکستن تابوی اکران فیلم‌های توقیفی است. دیدیم که با خارج شدن این فیلم‌ها از تحریم هیچ مشکل خاصی به وجود نیامد. این اتفاق سینماگران را نسبت به آینده سینما و برگزاری جشنواره فیلم فجر امیدوار می کند.

بهبودی‌فر در پایان، در خصوص آخرین وضعیت نگارش «تیولا» گفت: نگارش این فیلمنامه در مرحله یک سوم پایانی قرار دارد و احتمالاً مهرماه به پایان می‌رسد.