حزب‎الله عراق: مسعود بارزانی خائن است

 «جعفر الحسینی» سخنگوی گردان های حزب الله عراق اعلام کرد که مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با سناریوی جدایی طلبانه خود خائن بشمار می رود و این گردان ها کاملا همچون داعش با وی برخورد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه گردان های حزب الله در تمام جغرافیای عراق از جمله اقلیم کردستان حضور دارند تاکید کرد که برپایی دولت کردستان خواسته کردها نیست بلکه خواب خانواده مسعود بارزانی است.

الحسینی با متهم کردن بارزانی به خیانت و دیکتاتوری علیه کردها، افزود که وی مخالفان خود در داخل و خارج پارلمان کردستان را سرکوب می کند.

سخنگوی گردان‎های حزب الله عراق تاکید کرد که بارزانی از قدرت نظامی خود برای سیطره بر کرکوک و دیگر مناطق عراق استفاده کرده است. وی از ورود داعش به عراق استفاده و در سناریوی این گروه تروریستی همکاری کرد.

الحسینی همچنین افزود: بغداد و احزاب عراقی امیتازات زیادی به مقامات اربیل دادند. بارزانی نفت را به صورت غیرقانونی می فروشد و تمام اقدامات وی در داخل اقلیم مشکوک است.

وی با بیان اینکه مقامات اربیل ابزار آمریکا در عراق و منطقه هستند خاطرنشان کرد که بغداد هیچ گونه نظارت و کنترلی بر فرودگاه ها و گذرگاه های مرزی ندارد.

الحسینی همچنین اعلام کرد که حیدر العبادی نخست وزیر عراق واکنش دیرهنگام درباره همه پرسی اتخاذ کرد که کافی نیست و باید جدیت و قاطعیت بیشتری از خود نشان دهد.

سخنگوی گردان های حزب الله عراق تصریح کرد: آمریکایی ها و دشمن صهیونیستی در پشت پرده طرح جدایی اقلیم کردستان قرار دارند. مواضع حقیقی آمریکا هنگامی مشخص می شود که بغداد برای مقابله با خطر تقسیم گام های جدی بر می دارد.

الحسینی با بیان اینکه مدارکی درباره همکاری بارزانی با اسرائیل در اختیار دارد، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی که نمی تواند از خودش حفاظت کند چطور می تواند از طرح بارزانی حمایت کند.

وی درباره نقش ترکیه در این زمینه نیز تاکید کرد: به نقش ترکیه اتکا نمی‎کنیم و خودمان مانع برپایی دولت منطقه کردستان عراق می شویم. امیدواریم که ترکیه در مواضع خود در رد طرح جدایی طلبانه منطقه کردستان صادق باشد.

سخنگوی گردان های حزب الله عراق با بیان اینکه موضع «فواد معصوم» رئیس جمهور عراق باید شفاف تر بود، تاکید کرد که محور مقاومت امروز قوی و یکپارچه است و در چارچوب راهبردی واضح تلاش می کند.