طوفان ایرما جان 72 آمریکایی را گرفت

 آلبرتو مسکوسو، سخنگوی خدمات امداد ایالت فلوریدا روز سه شنبه آمار رسمی 54 کشته را اعلام کرد. اما این آمار، هشت قربانی در مجمع الجزایر کیز و تلفات یک خانه سالمندان نزدیک میامی را که ده فرد سالمند به علت قطعی برق و از کار افتادن دستگاه تهویه جان خود را از دست دادند، در بر نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از میامی، مجمع الجزایر کیز در جنوب ایالت فلوریدا بخشی از این ایالت است که طوفان ایرما با بادهای شدید بیش از 215 کیلومتر در ساعت خسارات زیادی به آن وارد کرد.

شهرستان مونرو که این مجمع الجزایر از توابع آن است، آمار رسمی به خدمات امداد ایالت فلوریدا ارائه نکرده است، اما مسئولان این شهرستان در صفحه توئیتر خود اعلام کردند تا کنون هشت نفر در ارتباط با این طوفان کشته شده اند.

 بنابر اخبار منتشر شده این قربانیان بیشتر بر اثر غرق شدن یا جراحت ناشی از برخی حوادث رانندگی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن به علت استفاده از ژنراتورهای برقی داخل منازل جان خود را از دست داده اند.

طوفان ایرما همچنین جان دست کم 40 نفر را در منطقه کارائیب گرفته است و به این ترتیب مجموع تلفات ایرما در فلوریدا و منطقه کارائیب به دست کم 112 نفر رسیده است.