جای من 16 هزار دلار گرفته‌اند و صدایش را در نیاوردند

محمد باقری معتمد در مورد شکایت خود از فدراسیون تکواندو برای گرفتن حقوق خود، اظهارداشت: از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ بنده بورسیه شده بودم و از سوی IOC کمک هزینه برای حضورم در المپیک ریو به من تعلق گرفت. چون من در المپیک لندن مدال کسب کرده بودم این پول به من تعلق گرفته بود تا خودم را برای حضور در المپیک ریو آماده کنم. آنها هر ۳ ماه ۲۰۰۰ دلار به کمیته ملی المپیک ایران پرداخت می‌کردند و مسئولان مربوطه نیز مبلغ را به حساب فدراسیون واریز می‌کرده‌‌اند. فدراسیون این موضوع را به من اطلاع نداده بود و پس از گذشت مدت‌ها از این موضوع باخبر شدم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که در خارج از ایران بودم از طریق IOC این موضوع را پیگیری کردم و شکایتم را در مورد این موضوع به آنها ابلاغ کردم. ابتدا شکایت من حقوقی بود و پس از پیگیری‌هایی که انجام دادم پرونده کیفری شد. متأسفانه فدراسیون در آن مقطع جای من قرارداد را امضاء کرده حق و حقوق من را دریافت میکرده است. در طول آن ۲ سال فدراسیون تکواندو ۱۶۰۰۰ دلار به جای من دریافت کرده اما به هیچ عنوان صدای این موضوع را در نیاوردند. این رفتار جعل امضا است و در دادگاه کارشناسان خط این موضوع را ثابت کرده‌‌اند. تمام اسناد هم موجود است.

نایب قهرمان المپیک لندن در پاسخ به این سوال که آیا برای حل و فصل شدن این موضوع با رئیس فدراسیون صحبت کرده یا خیر، گفت: ۴ ماه گذشته یک دیداری با رئیس فدراسیون داشتم، او مدعی شد ۱۰ هزار دلار پرداخت می‌کند و من هم رضایت بدهم، اما بنده قبول نکردم چون این ۱۶۰۰۰ دلار حق من بوده و آنها بدون اینکه به من اطلاع دهند حق و حقوق من را دریافت کرده‌اند. بعد از المپیک لندن تنها مدال آور تکواندو نقره محمد باقری معتمد بود که باعث شد ثبات مدیریت پولادگر حفظ شود. قرار بر این بود بعد از المپیک فدراسیون پاداش من را پرداخت کند که این اتفاق نیز رخ نداد.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: ۴ سال قبل زمانی که انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو برگزار شود، من همه جا اعلام کردم به هادی ساعی رأی خواهم داد، اما با توجه به مشکلاتی که برای او به وجود آوردند نتوانست در انتخابات شرکت کند، من هم به پولادگر رأی ندادم و اختلافات رئیس فدراسیون از آن زمان با من شروع شد.  به عنوان نماینده ورزشکاران در مجمع حضور داشتم و حاضر نشدم به پولادگر رأی دهم و به همین دلیل از تکواندو ترد شدم. در طول این سه سال به تنهایی در ایران تمرین کردم و به هیچ عنوان تغییر ملیت نداد‌ه‌ام. هرچه در مورد تغییر ملیت من مطرح شده کذب محض است و دوستان فرافکنی می‌کنند.

باقری معتمد در پاسخ به این سوال که نتایج تیم ملی در مسابقات اخیر را چطور ارزیابی می‌کنی، گفت: قهرمانان المپیک، جهان و ... سالهاست که به هر شکل ممکن نابود شدن تکواندو را رسانه‌ای کرده‌اند، اما گویا کسی صحبت‌های ما را نمی‌شنود. ملاک ارزیابی ما نباید نتایج بازی‌های کشورهای اسلامی و داخل سالن باشد، شاهدیم تیم ملی اصلی ما در تمام رویدادها ناکام می‌ماند و در باد یک مدال برنز خوابیده‌اند. طی سال‌های گذشته تکواندو در مسابقات جهانی چند مدال طلا کسب می‌کرد و ما به این اندازه خوشحالی نمی‌کردیم که دوستان برای یک مدال برنز خوشحالی می‌کنند. این ضعف تکواندوی ما را نشان می‌دهد و این روند نزولی از المپیک به بعد استارت خورده و هرچه قهرمانان این رشته فریاد می‌زنند تا کسی به تکواندو کمک کند اما گویا مسئولان ورزش گوش شنوا ندارند.