اجرای طرح ساماندهی برندها

ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک در گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص مرحله دوم طرح ساماندهی برندها که از هفته آینده اجرا می شود گفت:اتحادیه پوشاک در اجرای این امر با سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صنعت همکاری دارد و ما به کلیه واحدهای عرضه کننده پوشاک اطلاع رسانی کرده ایم و به آنها نسبت به فروش کالاهای غیرمجاز هشدارهای لازم را داده ایم.

وی ادامه داد:در سطح شهر تهران 15 هزار واحد عرضه کننده پوشاک فعالیت می کنندو طی سال های گذشته هیچ نظارتی بر عملکرد آنها نبوده و انواع کالاهای وارداتی مجاز و غیر مجاز به دلیل تنوع بالا و قیمت پایین در این واحدها عرضه می شده است.

شیرازی تصریح کرد: اکنون که عزم ملی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی ایجاد شده باید هرچه بیشتر به تقویت تولید داخل بپردازیم تا کالاهای ایرانی بتواند جایگزین وارداتی ها شود.

وی افزود: هدایت واحدهای فروش به سمت کالاهای ایرانی مستلزم اینست که بستری در کشور فراهم شود تا پوشاک ایرانی با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید شود. در این راستا می بایست حمایت دولت باشد و موانع تولید از سر راه برداشته شود.

رئیس اتحادیه پوشاک با اشاره به ضرورت کاهش هزینه تولید گفت: این امر با دسترسی آسان به مواد اولیه ، اجرای درست قوانین مالیاتی ، بیمه ای و حقوق کارگری محقق می شود در اینصورت تولید کننده می تواند سهم خودر را از بازارداخلی به دست بیاورد.

وی افزود: علاوه بر این باید زمینه صادرات و حضور تولیدکنندگان داخلی در بازارهای جهانی نیز باید فراهم شود.

بر اساس این گزارش پور احمد نژاد دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در ارتباط تلفنی با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح ساماندهی برندها از هفته آینده اظهار داشت: هیچ برند خارجی بدون ایجاد شفافیت و طی مراحل قانونی نمی تواند در کشور فعالیت کند؛ فعالیت برندها ی تقلبی در بازار طی سال های گذشته  سبب وارد شدن خسارت به مردم و درآمد نجومی واسطه ها شده است.

وی ادامه داد: در طرح ساماندهی برندهای وارداتی ابتدا به عرضه کنندگانی که پوشاک با برند تقلبی و غیر مجاز می فروشند تذکر داده می شود و سپس مسیر پلمپ واحد متخلف طی خواهد شد.

پوراحمد نژاد تصریح کرد:در بررسی های صورت گرفته موارد زیادی تولید داخل با الصاق مارک خارجی مشاهده شده و می بایست زمینه لازم برای تولید داخل و عرضه محصول ایرانی در بازار فراهم شود .