انتقاد پیشکسوت پرسپولیس از برنامه نود

مهرداد میناوند در خصوص شکست سنگین پرسپولیس مقابل الهلال عربستان گفت: به نظر من بازی با الهلال ضعیف‌ترین نمایش پرسپولیس با هدایت برانکو بود. در این شرایط نباید دنبال مقصر گشت. بلکه دلایل مختلفی باعث شد تا این نتیجه به دست بیاید. به نظر من با همه احترامی که برای برنامه ۹۰ قائل هستم آنها نباید شب قبل از بازی به مسائل مربوط به پرسپولیس می‌پرداختند و بهتر بود که اگر قرار بر آگاهی دادن به مردم بود هفته بعد این اتفاق رخ می‌داد. به نظر من برنامه اخیر ۹۰ زمان مناسبی را برای پرداختن به اتفاقات رخ داده انتخاب نکرده بود. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم خستگی بیش از اندازه بازیکنان بود.

وی ادامه داد: پرسپولیس در هفته‌های اخیر بازی‌های سنگینی انجام داد و بیش از ۸۰ دقیقه مقابل الاهلی عربستان ۱۰ نفره بازی کرد و دو بازی سنگین هم با سپاهان و پیکان انجام داد. به نظر من پرسپولیس نباید مقابل سپاهان بازی می‌کرد چرا که همه دیدند تیم چقدر خسته بود و بزرگترین مسئله‌ای که دلیل باخت شد همین خستگی بازیکنان بود. همه ما از نتیجه به دست آمده ناراحت شدیم اما مطمئناً هیچ‌کس به اندازه بازیکنان و سرمربی تیم ناراحت نشدند. یکسری افراد می‌گویند فلان بازیکن بد بوده اما به اعتقاد من همه اعضای تیم خسته بودند اما به هر حال در فوتبال همیشه امید وجود دارد و خود من هم این شرایط را لمس کرده‌ام. ما در پرسپولیس که بودیم از تیم آلیما قزاقستان۳ گل خوردیم و ۱۰ گل هم نخوردیم اما در بازی برگشت ۵ گل به آنها زدیم و صعود کردیم. صحبت من به بازیکنان این است که به بازی برگشت با الهلال به چشم یک بازی حیثیتی نگاه کنند. چرا که تیم عربستانی توهین‌های زیادی به ایرانی‌ها کرده است.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره توهین یکی از بازیکنان الهلال عربستان به علی دایی با انتشار کاریکاتوری در صفحه شخصی‌اش اظهار داشت:‌ حتماً دیدید که علی دایی هم یک دو پست در این باره منتشر کرد و جواب خوبی به آنها داد. مطمئناً اگر هر کسی به یک ایرانی توهین کند انگار به همه مردم توهین کرده است. عربستانی‌ها نه فقط از نظر فوتبال بلکه از نظر سیاست و سایر موارد اصلاً در حد ما نیستند و به ما نمی‌خورند که بخواهند درباره ما حرف بزنند. من هم واکنشی به اظهارات عربستانی‌ها داشتم و همه مردم با نظرات‌شان نشان دادند که با من موافق هستند. ما پرسپولیسی‌ها این تیم را دوست داریم و با یک برد حامی این تیم نشدیم که حالا با یک باخت مقابلش بایستیم. دو سال است که پرسپولیس غرور زیادی به همه ما هدیه داده و نباید سر یک بازی حرف و حدیث درست کنیم. مطمئن هستم که با هوشیاری برانکو و با یک ریکاوری مناسب پرسپولیس به روزهای خوبش بازخواهد گشت.

میناوند افزود: تا بازی برگشت فرصت سه هفته‌‌ای داریم و این زمان خوبی است که بازیکنان به شرایط خوب برگردند. هرچند که نباید از حق بگذریم. تیم الهلال تیم بسیار قدرتمند و خوبی است و من آنها را تیم با برنامه‌ای دیدم. این تیم در دفاع و حمله شرایط بسیار خوبی دارد و اغراق نیست اگر بگویم هیچ تیمی در آسیا مثل آنها بازی نمی‌کند. اما یک موضوع دیگر هم وجود دارد و آن این است که تیم الهلال همه جوره حمایت شد اما تیم پرسپولیس از این حمایت‌ها بهره‌ای نبرد. در داستان احمد نوراللهی دیدید که تا روز آخر حضور این بازیکن قطعی نبود و آنقدر امروز و فردا کردند که حتی برانکو نمی‌دانست از این بازیکن می‌تواند استفاده کند یا نه. مطمئناً باید همکاری بیشتری با پرسپولیس انجام می‌شد. ما در داخل کشور خودمان از پرسپولیس که نماینده ایران بود حمایت نکردیم. اما دیدید که کشورهای عربی همه گونه حمایتی از الهلال کردند و حتی هوادار تیم‌های دیگر به استادیوم آمدند تا از این تیم حمایت کنند. متأسفانه معضل‌های زیادی وجود دارد اما بازیکنان پرسپولیس نشان دادند می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما نبود چند بازیکن و غیبت آنها چه تأثیری در نتیجه به دست آمده داشته است، گفت: مطمئناً غیبت چند بازیکن اصلی در نتیجه به دست آمده مؤثر بود. مهدی طارمی الان یک وزنه است که از نظر فوتبالی در تیم خیلی خوب جا افتاده و بازیکنان هم او را قبول دارند. اما مسائلی در پشت پرده رخ داده که بهتر است مدیران باشگاه آن را شفاف کنند. وقتی یک هواداری از دورترین نقطه ایران به حساب باشگاه محبوبش پول واریز می‌کند این انتظار را دارد که مدیران باشگاه در خصوص مسائل رخ داده شفاف‌سازی کنند. من هم انتظار از علی اکبر طاهری که تا اینجا خیلی خوب کار کرده این است که واقعیت‌ها را بگوید تا همه با اتفاقاتی که رخ داده آشنا شوند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره اینکه شما همواره از حضور برخی افراد که خوشنام هم نیستند در کنار برخی بازیکنان انتقاد می‌کردید و آیا هنوز روی حرف‌تان هستید، ادامه داد: ببینید من حرف‌هایم را راحت می‌زنم. برخی آدم‌هایی هستند که به کنار بازیکنان می‌روند من حتی به این بازیکنان هم هشدار دادم که دور رابطه با این افراد را خط بکشند چرا که آنها دلال‌هایی هستند که فقط به منافع خودشان فکر می‌کنند. من اطلاعاتی دارم که برخی از افراد از درون ایران برای تیم ریزه اسپور اطلاعاتی از داخل ایران می‌فرستادند و آنها را از مسائل مختلف آگاه می‌کردند تا بلکه به وسیله این وطن‌فروشی پول بگیرند یا به ترکیه سفر کنند این افراد مطمئن باشند که به زودی نام آنها افشا می‌کنم تا همه آنها را بشناسند. بازیکنان هم باید هوشیار باشند و با این افراد ارتباط نگیرند. این چند نفر خیانتکار هستند وگرنه باشگاه ریزه اسپور قصد شکایت از طارمی را نداشت. آنها برای اینکه پولی در این میان بگیرند اطلاعات طارمی و پرسپولیس را در اختیار باشگاه ترکیه‌ای گذاشتند و حالا کار به اینجا رسیده است.

وی در مورد اینکه بازگشت احمد نوراللهی را به پرسپولیس چطور می‌بینید و اینکه او با ۴۵ دقیقه بازی توانست در تیم منتخب هفته آسیا قرار بگیرد، گفت: ای کاش تیم برنده می‌شد تا لذت این عنوان به احمد نوراللهی بیشتر بچسبد. من مطمئن هستم که خود او زمانی لذت بیشتری می‌برد که تیم برنده باشد اما واقعاً بدون چون و چرا این بازیکن لایق این عنوان بود. احمد علاوه براینکه انسان خوبی است بازیکن بسیار بزرگی هم است که با اینکه چندین ماه است بازی نکرده اما با عملکرد خیره کننده‌اش و نمایش فوق‌العاده‌ای که داشت کارشناسان فوتبال را مجاب کرد تا نام او در تیم منتخب هفته قرار بگیرد. مطمئناً نوراللهی در ادامه می‌تواند کمک زیادی به پرسپولیس انجام دهد. من شخصیت او را دوست دارم و مطمئن هستم که در جام جهانی می‌تواند بازیکن تأثیرگذاری برای فوتبال ایران باشد.

میناوند در پاسخ به این سؤال که چقدر شانس وجود دارد که پرسپولیس بتواند الهلال را شکست دهد و به فینال آسیا برسد، افزود: همیشه امید وجود دارد و در فوتبال کار نشدنی نداریم. درست است کار بسیار سخت شده اما توپ فوتبال گرد است و احتمال هر اتفاقی وجود دارد. امیدوارم پرسپولیس بتواند با رقم زدن یک نتیجه خوب الهلال را شکست دهد. همانطور که در ابتدای صحبت‌هایم گفتم بازیکنان پرسپولیس خسته بودند و اگر این خستگی نباشد آنها می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند. ما هم مثل همه هواداران دعا می‌کنیم و آرزو داریم که پرسپولیس امسال به فینال آسیا برسد.