طلا ارزان شد

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1284 دلار و 28 سنت رسید و در مسیر کاهش 2.8 درصدی در ماه سپتامبر قرار گرفت. این بیشترین کاهش ماهیانه قیمت فلز زرد در سال 2017 است و بیشترین افت ماهیانه از ماه نوامبر 2016 تاکنون به شمار می رود.

اما قیمت طلا بعد از رشد قیمت های ماه های جولای و اوت، در مسیر ثبت افزایش قیمت حدودا 3.5 درصدی در سه ماهه سوم سال قرار دارد.

قیمت هر اونس طلای آمریکا هم امروز با 0.1 درصد کاهش به 1287 دلار و 70 سنت رسید.

یوئیچی ایکه میزو، تحلیلگر استاندارد بانک در توکیو گفت، قیمت طلا عمدتا تحت تاثیر تحولات دلار قرار دارد و اگر این تحولات نبود جلسه بدون نوسانی را شاهد می بودیم.

ارزش دلار روز جمعه در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی افزایش داشت.

ایکه میزو افزود: «تا زمانی که اتفاقی در زمینه بحران کره شمالی رخ ندهد، من حدس می زنم روز جمعه جلسه ساکت و کم داد و ستدی را شاهد خواهیم بود.»

مقامات روسیه و کره شمالی روز جمعه در مسکو دیدار می کنند و در خصوص بحران شبه جزیره کره مذاکره خواهند کرد.

ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون گفت: «قیمت طلا احتمالا در کوتاه مدت همچنان تحت تاثیر افزایش نرخ بهره به ویژه توسط فدرال رزرو آمریکا و همچنین بانک های مرکزی انگلیس و اروپا قرار خواهد داشت.»

قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و رشد ارزش دلار می شود که هر دوی اینها از عوامل کاهنده قیمت نفت به شمار می روند.