مسکن مهرهای خالی جایگزین مسکن اجتماعی نمی‌شود

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری آزمون حرفه مهندسی ساختمان با بیان اینکه در این آزمون 145هزار نفر شرکت کرده‌اند، گفت: این آزمون در هفت رشته معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، نقشه‌برداری و ترافیک برگزار شد.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری این آزمون گفت: نتایج آزمون حرفه مهندسی ساختمان در هفته اول دی ماه اعلام می‌شود.

مظاهریان با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته،گفت: همزمان با این آزمون شش آزمون ورود به کاردانی و معماران تجربی در 87 حوزه آزمونی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این آزمون رقابتی نیست، گفت: داوطلبان باید در این آزمون با کسب 50 نمره از صد نمره بتوانند صلاحیت ورود به حوزه ساخت و ساز پیدا کنند.

مظاهریان با اشاره به اینکه جدی‌تر برگزار شدن این آزمون‌ها باعث ورود افراد با صلاحیت‌تر به حوزه مهندسی می‌شود، گفت: ورود افراد با صلاحیت زمینه‌ساز ساخت واحدهای ایمن‌تر و با کیفیت‌تر می‌شود.

تمامی امکانات لازم برای اجرای مسکن اجتماعی فراهم شده است

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت:طرح مسکن اجتماعی در برنامه توسعه ششم تصویب و مصوبه هیئت دولت را در اسفند ماه سال گذشته دریافت کرد.

وی با اشاره به اینکه در طی برنامه 5 ساله باید سالانه 100 هزار خانوار تحت پوشش مسکن اجتماعی قرار گیرند، گفت: مسکن اجتماعی مصوبه دولت را دریافت کرده و برنامه‌ای است که مجلس و دولت نسبت به اجرای آن حساس هستند.

مظاهریان با بیان اینکه بنیاد مسکن مسئول اجرای این طرح است، گفت: این بنیاد تمامی مسائل و امکانات لازم را برای اجرایی شدن این طرح آماده کرده و سهمیه هر استان برای این طرح مشخص شده است.

وی یادآور شد: سازمان ملی زمین و مسکن نیز طبق توافق‌نامه‌ای که با بنیاد مسکن داشته است زمین‌های مورد نیاز برای اجرای این طرح را تامین کرده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بانک مسکن در این هفته برای تامین مالی طرح مسکن اعلام آمادگی کرده است.

مظاهریان توضیح داد: طرح مسکن اجتماعی بسیار گسترده است که دولت از ابتدای ورود خود سیاست‌های مسکنی مختلفی را از جمله اعطای تسهیلات اجرای طرح اجاره به شرط تملیک را برای اجرای این طرح مسکن اجتماعی به کار گرفته است.

مظاهریان در خصوص واگذاری واحدهای مسکن مهر خالی به جای واحدهای مسکن اجتماعی گفت: تمامی واحدهای مسکن مهر دارای صاحب هستند و از سوی دیگر این طرح به هیچ عنوان در خارج شهر همانند مسکن مهر ساخته نخواهد شد.

وی تاکید کرد: تمامی کارشناسان و صاحب‌نظران معتقد هستند که مسکن اجتماعی نباید به تجمع فقر کمک کند، بنابراین این طرح در قطعات کوچک و به صورت پراکنده در بخش‌های مختلف شهر ساخته خواهد شد.

مظاهریان اظهار کرد: تامین بودجه مسکن اجتماعی باید از سوی سازمان برنامه و بودجه انجام شود و این سازمان قول داده است که در نیمه دوم سال منابع مالی را تزریق کند.