اروپا نگران لغو برجام توسط واشنگتن

بیژن مقدم کارشناس سیاست خارجه با بیان اینکه رفتار ترامپ کاملا غیر قابل پیش بینی است، اظهار کرد: کارشناسان آمریکا از پیش بینی رفتار رئیس جمهور کشور خود عاجز هستند، اما این بدان معنا نیست که تصمیمات وی فرضی و به دور از پشتوانه نظام این کشور است.

وی افزود: ملقی کردن برجام از سوی ترامپ هنوز قطعی نشده است بلکه آنان تلاش می‌کنند تا دستاورد‌های برجام را برای ما صفر کنند بنابراین با هر شیوه‌ای سعی در پهن کردن دایره تحریم‌های جدید از مسیر‌های تازه دارند.

کارشناس سیاست خارجه با اشاره به لفاظی‌های اخیر ترامپ بیان کرد: سیاست رسانه‌های کشور‌های مخالف ایران همواره در راستای مخدوش ساختن چهره کشورمان است و با تروریست نامیدن سپاه پاسداران ایران سعی می‌کنند تا مناسبات اقتصادی ما با دیگر کشور‌های اروپایی را از بین ببرند.

مقدم با بیان اینکه رسانه‌های غربی همواره در صدد این هستند که ایران را به عنوان متهم اصلی در پرونده برجام معرفی کنند، گفت: بررسی رفتار دولتمردان کشور‌های اروپایی بیانگر این است که برنامه‌های این کشور‌ها هیچ گاه برخلاف چارچوب سیاست‌های آمریکا نبوده است.

کارشناس سیاست خارجه در پایان با بیان اینکه کشور‌های غربی از نقض برجام توسط ترامپ نگران هستند، گفت: اکنون کشور‌های اروپایی خود را از ورود به این وادی برحذر داشته و با حفظ ظواهر اقدام به همسو کردن سیاست‌های خود با رئیس جمهور فعلی آمریکا می‌کنند.