بازیگری فقط قیافه نیست

حجت قاسم زاده اصل کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون در خصوص ورود بازیگران کار نابلد بر اساس تعداد فالور اینستاگرام گفت: فالوور قابل خرید و فروش است و اگر یک فیلمساز بر این اساس بازیگری را برای یک نقش انتخاب کند بسیار ناآگاه است.

کارگردان "یادآوری" در ادامه تصریح کرد: در عرصه فیلمسازی، دو صنف فیلمنامه نویسی و بازیگری نیاز به استعداد واقعی دارند و تقلب در آن نتیجه ای ندارد، شاید کسی در این میان برای بازی با روشی خاص وارد شود، اما ماندگار نمی شود. بازیگری فقط قیافه نیست، اگر نگاه کنیم اشخاص زیادی در خیابان های این شهر هستند که چهره بسیار زیباتری نسبت به بسیاری از بازیگران سینما و تلویزیون دارند ولی بازیگر نیستند و نمی شوند.

وی ادامه داد: بازیگری استعدادی درونی و پرورش یافته است و بازیگر خوب بسیار کمیاب است. شاید در سایر رشته های موجود در فیلمسازی کسی بدون استعداد و تخصص به کار مشغول باشد اما فیلمنامه نویسی و بازیگری این گونه نیست.

قاسم زاده اصل اظهار کرد: بازیگر باید باهوش، باسواد و اهل مطالعه و تحقیق باشد، حداقل شرط بازیگری از نظر من داشتن حافظه بسیار خوب است که مثلا فرد خواهان بازی بتواند دو صفحه A4 متن را حفظ کند و بدون جا انداختن حتی یک حرف همه آن را بیان کند.

این گارگردان سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: ملاک شخصی من نه اینستاگرام است و نه فالوور، ترجیح عقلانی ام گرفتن تست و تماشای استعدادشان هست. هم اکنون جوان های بسیاری هستند که استعداد، هوش و حافظه دارند اما متاسفانه فرصت های کاری کم است.