خروج بدون ویزا امکان‌پذیر است؟

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه درباره فراهم سازى زیرساخت‌هاى اربعین در استان متبوعش اظهار کرد: اکنون مشغول انجام برنامه‌ریزى براى 450 الى 500 هزار زائر هستیم تا آنها بتوانند از مرز خسروى به کربلا مشرف شوند.

وى با بیان اینکه ستاد اربعین استان کرمانشاه دو روز در هفته جلسه برگزار می‌کند تا به بررسی مسائل مهم و جدى بپردازد، افزود: قرار است تعدادى از استان‌ها نقش معین داشته باشند همچنین در این راستا معاون عمرانى وزیر کشور و تعدادى از معاونان عمرانى استانداران به کرمانشاه سفر می‌کنند و جلسه‌اى با حضور آنها در مرز خسروى برگزار می‌شود تا براى ایجاد زیرساخت‌هاى اربعین تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

بازوند گفت: در جلسات برگزار شده برنامه زمانبندى تعیین کردیم تا بتوانیم تا پایان مهر همه زیرساخت‌ها و اقدامات دستگاه‌هاى اجرایی را انجام دهیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به موضوع صدور ویزا براى زائران اربعین افزود: روال صدور روادید کاملا طبیعى است و زائران می‌توانند براى شرکت در مراسم اربعین، روادید خود را اخذ کنند ضمن آنکه تاکید می‌کنم امسال کسانى که فاقد ویزا هستند نمی‌توانند از کشور خارج شوند.

وى خاطرنشان کرد: ایجاد مرز جدید با کشور عراق از جمله برنامه‌هاى ماست و اقدامات کارشناسی آن هم در دستور کار قرار دارد.

بازوند اضافه کرد: بازگشایى مرز جدید به خصوص در حوزه اقتصاد بسیار حائز اهمیت است زیرا مرز، فرصت مناسبى براى فعالیت‌هاى اقتصادى، تجارى و... فراهم می‌کند.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به ارتقا وضعیت مرزنشینان، تصریح کرد: اکنون این برنامه در دستور کار قرار دارد و در این زمینه مشغول آسیب شناسایى هستیم.