نفت ۳۰ سال دیگر سوخت اصلی جهان خواهد بود

 «ایگور سِچین» مدیر عامل بزرگ ترین شرکت نفتی روسیه گفت: بر خلاف پیش بینی های انجام شده ، معتقد هستم نفت بعنوان سوخت اصلی جهان برای سال های زیادی باقی خواهد ماند.

«سِچین» گفت: اطمینان می دهم که شایعات مرتبط با مرگ نفت مبالغه است و نفت بعنوان پایه و اساس سوخت و انرژی جهان برای ۲۰ تا ۳۰ سال آینده یا حتی بیشتر باقی خواهد ماند.

وی تصریح کرد: هر گونه کاهش مصرف در نفت با گاز جبران می شود.

مدیر عامل روس نفت گفت: کاهش در سهم نفت بطور کلی با افزایش سهم گاز به حالت توازن بر می گردد و کاهش در سهم ذغال سنگ با افزایش سهم انرژی های سازگار با محیط زیست از قبیل انرژی هسته ای و تولید گاز جبران می شوند. البته بازگشت قیمت نفت به بالاترین رقم خود که در سال ۲۰۱۴ میلادی ثبت شد، غیر ممکن است.

«ایگور سِچین» گفت: برقراری توازن در بازار نفت به دلیل افزایش تولید نفت شیل آمریکا همچنان شکننده و نا پایدار است و روند افزایشی تولید آمریکا می تواند منجر به افزایش عرضه نفت و بی ثباتی بازار در سال ۲۰۱۸ میلادی شود. بنابراین فکر می کنم که نباید انتظار افزایش قیمت نفت را در آینده داشته باشیم.

بر همین اساس، هفته گذشته اوپک پیش بینی کرد تقاضای جهانی نفت تا سال ۲۰۲۲ میلادی بطور میانگین ۱.۲ میلیون بشکه در روز افزایش یابد و بین سال های ۲۰۳۵ تا  تا ۲۰۴۰ میلادی تقاضای جهانی با کندی پیش رفته و به ۳۰۰ هزار بشکه در روز برسد؛ براساس گزارش اوپک، سهم سوخت های فسیلی هم تا سال ۲۰۴۰ میلادی در حدود ۷۵ درصد روند نزولی به خود می گیرد.