انتقاد پوتین از اعتراض‌ها به ترامپ!

 روزنامه هافینگتن پست در مطلبی  خطاب به آمریکایی‌ها نوشت: اگر می خواهید یک آمریکایی خوب باشید، بهتر است به حرف «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه گوش دهید و دیگر از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انتقاد نکنید!

ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه در یک کنفرانس سالانه در شهر سوچی روسیه اعلام کرد: ترامپ از سوی مردم آمریکا انتخاب شد و دست کم برای همین دلیل باید به او احترام گذاشت؛ حتی اگر با برخی اقدامات او مخالف باشیم. در داخل این کشور (آمریکا) ، به او بی احترامی شده است. این یک اقدام منفی و تأسف برانگیز در نظام سیاسی آمریکا محسوب می شود.

او در ادامه افزود: من معتقدم که رئیس جمهور آمریکا به هیچ توصیه ای نیاز ندارد؛ زیرا او کسی است که این استعداد را داشته که در انتخابات آمریکا پیروز شود، حتی اگر تجربه این کار اداری بزرگ را هم نداشته باشد. او صادقانه پیروز شده است.

ولادیمیر پوتین در حالی به حمایت از دونالد ترامپ پرداخته است که پیشتر کشور روسیه از سوی قانونگذاران آمریکایی به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به نفع ترامپ متهم شده بود. ولادیمیر پوتین بارها مسئله دخالت در انتخابات آمریکا را تکذیب کرده است.

دونالد ترامپ هم پیشتر اعلام کرده است که گمان نمی کند روسیه در انتخابات آمریکا مداخله کرده باشد و اگر این اتفاق افتاده است، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق کشور باید جلوی آن را می گرفته است.

ترامپ همچنین هرگونه ارتباط با مقامات روس را تکذیب کرده است. در اکتبر سال جاری میلادی، کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا اعلام کرد که تاکنون 100 مورد بازجویی انجام داده و بیش از 4000 صفحه اطلاعات شامل ارزیابی های طبقه بندی شده و ایمیل را مورد بررسی قرار داده است؛ اما هیچ مدرکی دال بر اینکه دستیاران و مشاوران ترامپ با مقامات روس در ارتباط بوده اند، بدست نیامده است.