ماجرای مالکیت باشگاه نفت به کجا رسید؟

خروجی آخرین جلسه تعیین تکلیف مالکیت باشگاه نفت حکایت از پایان دوران کوتاه مالکیت جهانیان و نفت طلاییه در این باشگاه دارد. درحال حاضر هیات واگذاری و مجمع باشگاه نفت مسئولیت تمام کارهای مربوط به این باشگاه را به عهده دارند.

چه کسانی نفت را تحویل می گیرند

براساس اخبار قرار است گروه جدیدی که دو نفر از اعضای مهم نفت سابق در آن عضویت دارند مالکیت این باشگاه را به عهده بگیرند و این می تواند به معنای پایان کار جهانیان و نفت طلاییه در این باشگاه باشد. براساس اخباری که از جلسه مهم امروز برای تعیین تکلیف مالکیت باشگاه بیرون آمد مشخص شد که جهانیان نتوانسته به تمامی تعهداتی که باید عمل کند و این باعث خواهد شد تا مالکیت این باشگاه از دست وی خارج شود. مهمترین بحث جلسه امروز ماجرای بدهی های باشگاه نفت به دارایی ، طلبکاران باشگاه و بدهی به ورزشگاه  تختی بوده است. نکته قابل توجه این است که هنوز تمام مالکیت باشگاه نفت به کسی واگذار نشده و تمامی واگذاری های قبلی برپایه تفاهم نامه ها و به صورت موقت بوده است و با توجه به اینکه بخش مهمی از بدهی ها توسط جهانیان پرداخت نشده عملا مالکیت این باشگاه رسمی نیست و همه کاره نفت مجمع این باشگاه و هیات واگذاری است.

مجوز یک ماهه

آنچه پیش از این نیز عنوان شده بود این بود که جهانیان یک ماه برای انجام تعهدات مالی باشگاه فرصت دارد فرصتی که به نظر در حال اتمام است و هنوز تعهدات انجام نشده برجای خود باقی مانده اند. او تنها در زمینه بدهی مالیاتی باشگاه اقداماتی انجام داده و توانسته بدهی بالای ده میلیاردی را تبدیل به مبلغی بیش از دومیلیارد بکند اما این مبلغ نیز هنوز از سوی پرداخت نشده است. اما سیزده میلیاردتومان بدهی به طلبکاران این باشگاه مانند بازیکنان و کادرفنی و بدهی های دیگر کماکان دست نخورده و پابرجا هستند.

جهانیان آزاد است اما مالک عوض می شود

حمیدرضا جهانیان بعد از مشکلاتی که برایش پیش آمد و بازداشت شد توانست با قید ضمانت آزاد شود و خیلی زود هم در تمرین تیم نفت آفتابی شد اما آنچه در جلسه مهم امروز مشخص شد اینکه با وجود آزادی جهانیان اما به نظر می رسد مجمع در حال یافتن مالک تازه ای برای نفت است و گفته می شود گروه جدیدی که دو نفر از اعضای مهم نفت سابق در آن عضویت دارند احتمالا مالکیت این باشگاه را به عهده می گیرند. این موضوع را رضا گل محمدی مدیرکل جوانان و ورزش استان تهران مطرح و اعلام کرده است مجمع باید هرچه زودتر تکلیف مالکیت جدید باشگاه را مشخص کند.