آیا جارو کردن مداوم باعث آسیب رساندن به فرش می شود؟

گاهی اوقات برخی موارد در امور خانه داری می تواند مضر باشد و علت از بین رفتن وسایل خانه می شود. شاید یک امر ساده بتواند اثری بزرگ را بر روی وسایل ما گذاشته و به مرور زمان آن ها را از بین ببرد. یکی از این موارد اثر جارو برقی و تعداد دفعات جارو کشی در روز و یا هفته بر روی فرش ها است.

بیشتر افراد هر روز خانه را جارو نمی کنیم اما ترجیح می دهیم به صورت مرتب جارو کردن را داشته باشیم. یا بخواهد فرش های خود را برای قالیشویی ارسال کنند. بسته به دفعات جارو کشیدن شما، ممکن است از خراب شدن فرش خود تعجب کنید. جارو برقی ها فرش های ما را تمیز می کند. پس چرا برخی از افراد می گویند جارو برقی به فیبر های فرش های ما آسیب می زند؟ آیا واقعا جارو برقی ها برای فرش های ما مضر هستند؟

photo_2017-10-21_16-16-12

هر روز جارو برقی بزنیم و یا چند روز یک بار؟

بحث در اینجاست که یک نوار مویی در خال چرخش با پارویی جارو برقی بر روی فرش می چرخد و پرز های فرش را جمع می کند.

آیا این درست است؟ تا حدی حقیقت دارد. گرد و خاک اثر مخرب تری نسبت به جارو برقی بر روی فرش های ما دارد. ممکن است گفته شود از فرش شما زیادی کار کشیده شده است. اگر جارو برقی شما دارای تنظیمات متعددی است که به شما امکان تعیین تنظیمات برای سطوح مختلف را می دهد پس شما نباید فرش خود را با تنظیمات سطوح سرامیکی جارو بزنید. این تنظیمات را که ممکن است با نام خلا باشد را برای سطوح بدون فرش نگاه دارید.

آیا جارو برقی شما دارای تنظیمات ارتفاع است؟ این تنظیمات بر روی تمیزی و پوشش سطح فرش اثر می گذارد. اگر خیلی کوتاه تنظیم شده باشد، می تواند به فرش، لوله دستگاه، پارو و محور چرخان خرطومی آسیب وارد کند. اگر خیلی بلند تنظیم شده باشد، در واقع گرد و خاک  را به خوبی از روی فرش نمی کشد. اگر از ارتفاع درست لوله خود مطمئن نیستید، پس بیشترین ارتفاع را برای آن انتخاب کنید. سپس ارتفاع ش را کم کنید تا احساس مکش درست فرش را داشته باشید.

مصرف کنندگان زمانی که متوجه وجود گرد و خاک در کیسه جارو برقی می شوند، کمی فریاد می زنند و متعجب می شوند. این بدان معناست که فیبر های فرش شما را به آرامی از بین می برد درست است؟ خیلی نه. به طور کلی فرش ها می توانند چندین بار در هفته بدون صدمه دیدن جارو و تمیز شوند. در واقع اگر گرد و خاک موجود در فرش را که در واقع درون و در زیر فیبر های آن فرو رفته اند را رها کنید،  باعث ایجاد کنه و رشد باکتری درون گرد و خاک می شود.

نظافت مرتب فرش ها به عمر آن ها می افزاید در حالیکه رها کردن فرش همراه گرد و خاک از عمر آن می کاهد. ممکن است شما بخواهید هر روز فرش ها را جارو بکشید، اما جارو کشیدن به صورت مکرر بهترین راه برای تمیز کردن خانه شماست. ولی برای حفاظت کلی دو بار در هفته جارو بزنید.البته اگر ضروری نیست خانه را هر روز جارو نزنید. در حالت کلی فرش ها را توصیه می شود که به صورت هفتگی جارو بزنید. به یاد داشته باشید که خاک، خاک بیشتری را جذب می کند و جارو زدن مکرر می تواند این روند را کاهش دهد.

از فرش خود مراقبت کنید

برای مراقبت از فرش ها، مناطقی از فرش که در محل عبور و مرور گرد و خاک و افراد است را هفته ای دو بار جارو بزنید. و باقی موکت ها را حداقل یک بار در هفته . اگر نگران خراب شدن فرش خود هستید می توانید یک اسپری حفاظت از فرش را خریداری کرده و به راحتی از آن استفاده کنید. با این حال، حتما ضمانت نامه فرش خود را با دقت چک کنید زیرا ممکن است کاهی اوقات با اضافه کردن محصولات متفاوت در فرش ضمانت نامه لغو شود.

قالیشویی قاصدک یکی از بهترین قالیشویی ها در تهران است. برای افرادی که قصد تمیز کردن فرش یا قالی خود را دارند قالیشویی تهران ( قاصدک ) بهترین گزینه است.