ولایتی: هیچ شروطی را درباره برجام نمی پذیریم

علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با العارودی معاون رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس اظهار کرد: موضوع برجام به هیچ وجه مشروط به قبول شرایط دیگر نیست. برای دفاع از خودمان از هیچ کسی اجازه نمی گیریم و هر چقدر که لازم باشد از امکانات دفاعی پیشرفته تر استفاده می کنیم . مباحث مربوط به دفاع چه موشکی و چه غیر آن خط قرمز ماست.

وی در ادامه افزود: اگر کسانی حق حضور در منطقه را داشته باشند، اهل منطقه هستند. جمهوری اسلامی هم جزئی از منطقه است و از متحدانش که عراق،  سوریه، لبنان و فلسطین هستند حمایت می کند. ما باید از اروپایی ها و امریکایی ها که اهل مناطق دیگر هستند بپرسیم که از منطقه ما چه می خواهید.

ولایتی با تاکید بر اینکه اروپایی ها همچون آمریکایی ها حق ندارند در مورد مسائل دفاعی و حضور منطقه ای ما دخالت کنند، گفت: برجام هیچ شرطی ندارد جز آنچه بین دو طرف امضا شده است. اروپایی ها وظیفه دارند آمریکا را وادار به اجرای برجام کنند.

وی ملاقات با هئیت بلند پایه اعزامی از غزه را سازنده توصیف کرد و گفت: در این ملاقات آقای صالح تاکید کرد که علیرغم خواست رژیم صهیونیستی ما روابط مان را با جمهوری اسلامی گسترش می دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در قرارداد قاهره اسرائیل قصد داشت سه شرط را تحمیل کند که مخالفت کردند. شرط اول کنار گذاشتن سلاح حماس بود شرط دوم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و شرط سوم قطع رابطه با جمهوری اسلامی بود که دو شرط اول را آقای اسماعیل هنیه منتفی کرد و پاسخ شرط سوم اسرائیل را با حضور عملی در تهران دادند.

ولایتی تصریح کرد: حماس در بلند پایه ترین سطحی که متصور بود هیئتی به ایران فرستاد تا با مسئولان جمهوری اسلامی صحبت کنند و به رژیم صهیونیستی و پشتیبانانش نشان دهد که روابط میان مقاومت فلسطین، حماس و جنبش جهاد اسلامی و سایرین با جمهوری اسلامی ایران استراتژیک است و به هیچ وجه قطع نمی شود و روز به روز حمایت جمهوری اسلامی از جبهه مقاومت و مبارزات فلسطینی ها افزایش می یابد.

ما مقاومت را تا نابودی رژیم صهیونیستی ادامه می دهیم

العارودی در ادامه گفت: ما اینجا در ایران از مردم و نظام جمهوری اسلامی تشکر می کنیم که همواره از فلسطین حمایت کرده اند.

وی ادامه داد: در مورد مصالحه فلسطینی هم در این سفر با دوستانمان در جمهوری اسلامی مشورت هایی خواهیم داشت. ما تلاش می کنیم تا این مصالحه به خوبی انجام شود و به نفع ملت فلسطین خواهد بود.

العارودی بیان کرد: ما در تهران حضور یافتیم تا تاکید کنیم که انتخابمان مقاومت است و این راه را تا نابودی رژیم صهیونیستی ادامه می دهیم.

معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: برای ما مهم است که روابطمان را با تمامی کشورهای حامی  فلسطین تقویت کنیم چه کشورهایی که در مصالحه فلسطینی به ما کمک می کنند و چه کشورهایی که در راه مقاومت همراه ما هستند.