به بهانه ارتباط با مردم برای جاسوسی ازمردم

سرویس سیاسی افکار نیوز - راه اندازی سفارت مجازی آمریکا در ایران توسط هیلاری کلینتون به صورت علنی و البته عجولانه اعلام شد .

به گزارش سرویس سیاسی افکار نیوز، پیش از این و در تاریخ ۵ آبان ماه، کلینتون در مصاحبه با بی بی سی فارسی از راه اندازی این سفارتخانه تا پایان سال جاری میلادی خبر داده و گفته بود: این سفارتخانه با هدف ارتباط با ملت ایران و پاسخگویی به پرسش های مردم در خصوص مسائل کنسولی راه اندازی می شود.

اما شاید علت افتتاح پیش از موعد این سفارت مجازی، مصوبه مجلس شورای اسلامی برای کاهش روابط با انگلیس و اخراج سفیر این کشور باشد که به تسخیر سفارت انگلیس توسط دانشجویان در تهران و تعطیلی سفارت این کشور نیز منجر شد.

این درحالی است که تعطیلی سفارت انگلیس که در طول این سالها ماموریت جاسوسی، ارتباط گیری با عناصر وابسته به غرب، جمع آوری اطلاعات و انتقال آنها را به عهده داشت آمریکا را وادار کرد تا برای افتتاح زود هنگام سفارتخانه مجازی اقدام کند.

هرچند کارکرد سایتی با عنوان سفارت مجازی در حال حاضر چندان روشن نیست اما به نظر می رسد دولت آمریکا با این اقدام به دنبال جبران خلا اطلاعاتی و به گفته مجریان این سایت ایجاد یک پل رابط میان مردم آمریکا و مردم ایران باشد.

از سوی دیگر مطابق با موارد مطرح شده در کنوانسیون ۱۹۶۱ و ۱۹۶۳ وین در خصوص حقوق دیپلماتیک و حقوق کنسولی، برقراری روابط کنسولی و دیپلماتیک در صورت رضایت متقابل امکان پذیر خواهد بود.

راه اندازی چنین سفارتخانه ای از سوی دولت آمریکا بدون رضایت دولت ایران باهدف ارائه خدمات ویژه کنسولی هرچند به صورت غیر رسمی خلاف مقررات بین المللی و دیپلماتیک است.

که البته پیام تصویری هیلاری کلینتون در افتتاح سایت و بیان اهداف وزارت امور خارجه آمریکا از افتتاح این سفارتخانه مجازی رسمی بودن این تارنما را نشان می دهد.

درهمین حال راه اندازی این پایگاه اطلاع رسانی و خدماتی، با واکنش مسئولان ارشد کشور روبرو شده است.

همچنانکه حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیته روابط خارجی مجلس ضمن اشاره به تلاش مستمر آمریکایی ها برای کسب اطلاعات از ایران معتقد است: تاسیس سفارتخانه مجازی نوعی اعلام عمومی برای جذب جاسوس توسط دولت آمریکا است.

وی همچنین به وجود سفارت سوئیس به عنوان دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران اشاره کرده و گفته: اقدام اخیر آمریکا در ایجاد سفارتخانه مجازی دور زدن کنوانسیون های بین المللی است.

رامین مهمانپرست نیز اقدام آمریکا را جبران اشتباهات گذشته دانسته و تصریح کرده: توسل دولت آمریکا به این ابتکار، اعتراف به اشتباه بزرگ دولت آمریکا در قطع روابط دو ملت و پشت کردن به ملت ایران است اما در هر حال چنین اقداماتی اشتباهات آمریکا را جبران نکرده و انتقال دهنده پیام آنها به مردم ایران نخواهد بود.

البته این تارنمای اینترنتی در همان ساعات اولیه فیلتر شد و دولت آمریکا در اظهار نظری قابل تامل این اقدام دولت جمهوری اسلامی را نشان دهنده بی اعتمادی حکومت ایران به مردم دانست.

کاخ سفید با صدور بیانیه ای مدعی شده است: همزمان با استفاده جهانیان از شبکه های اجتماعی تلاش های سیستماتیک دولت ایران برای نظارت بر آنچه ایرانیان می بینند و می شنوند در قرن بیست و یکم شکست خورده است.

دلسوزی دولتمردان و سیاسیون آمریکایی برای مردم ایران در حالی است که اقدامات خصمانه دولت آمریکا در طی سالهای گذشته برای مردم ایران کاملا محرز بوده است.

تشویق اقدامات تروریستی و همکاری با گروهک هایی مثل ریگی، پژاک و منافقین؛ دخالت در امور داخلی کشور همچون انتخابات سال ۸۸، تحریم های مکرر مقامات ایرانی و تنظیم قطعنامه های مختلف علیه ایران در سازمان ملل از جمله مواضع روشن آمریکا علیه ایران است.

ورود پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکا به مرزهای ایران طی روزهای اخیر نیز بیانگر نقشه های شوم آمریکا علیه ایران و نمونه بارزی از رفتار متناقض این کشور در قبال دولت و ملت ایران است.

اقدامی که نشان داد برنامه های ضد ایرانی آمریکا مربوط به گذشته نبوده و در حال حاضر نیز به صورت های گوناگون اجرا می شود.

طراحی توطئه ترور سفیر عربستان و دستگیری یک ایرانی به اتهام چنین اقدامی از سویی و دلسوزی و تلاش برای ایجاد پل رابط میان آمریکا و ملت ایران به وضوح گویای استیصال و سرگشتگی دولتمردان این کشور در برابر ایران است.