به گزارش افکار به نقل از خبرگزاری شانا، سردار محمد رویانیان همچنین گفت: برای ۲ میلیون خودروی گازسوز این تعداد جایگاه کافی نیست، بنابراین افزایش گازسوز کردن خودروها سبب طولانی تر شدن صف عرضه سی.ان.جی می شود، این در حالی است که بر اساس برنامه دولت قرار است جایگاه های سی.ان.جی بیشتری رابه خودروهای عمومی اختصاص یابد.

رویانیان در جمع خبرنگاران تصریح کرد: به دارندگان خودروهای شخصی قول می دهیم که از سال ۹۰ به وسیله مراکز مجاز بتوانند خودروهای خود را به دوگانه سوز تبدیل کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده خودروهای شخصی باید در کارگاه های استاندارد و مجاز به دو گانه سوز تبدیل شوند.

رویانیان با بیان اینکه هم اکنون ۳ سال از نصب مخازن سی ان جی در خودروها می گذرد، گفت: ضروری است حرکتی هماهنگ از سوی وزارتخانه های نفت، کشور، راه و ترابری، صنایع و ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت کشور برای آزمایش و تست ایمنی و فنی مخازن سی ان جی در کشور انجام شود.

وی تاکید کرد: مراکز مجاز دوگانه سوز کردن خودرودها در کشور نیز باید از نظر استاندارد بازبینی شوند.

رویانیان ادامه داد: نرخ سی ان جی کاملا مشخص است و هر زمان که قیمت بنزین و گازوئیل اعلام شد قیمت سوخت سی. ان. جی نیز در زمان مشخص اعلام خواهد شد.

وی درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه قیمت سی. ان. جی حداقل ۶۰ درصد قیمت بنزین پس از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها خواهد بود، افزود: این تنها یک فرمول قابل قبول برای تعیین قیمت سی. ان. جی است.

به گفته وی، هم اکنون هر متر مکعب سی. ان. جی به قیمت ۴۰ تومان عرضه می شود و قیمت این سوخت با اجرای طرح هدفمندکردن یارانه ها نسبت به قیمت موجود افزایش قابل توجهی می یابد.

رویانیان درباره تصمیم دولت برای عرضه بنزین به قیمت تک نرخی یا دو نرخی گفت: تصمیم گیری درباره اجرای طرح سهمیه بندی، قیمت حامل های انرژی از سوی دولت در حال بررسی دقیق و کارشناسی است و به موقع به مردم اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: تا قبل از اعلام دولت هر چیزی که درباره قیمت و نحوه عرضه بنزین گفته شود، رسمی نیست.

به گفته وی هم اکنون هر لیتر نفت گاز به قیمت ۱۶ تومان به مردم عرضه می شود، این در حالی است که هزینه حمل هر لیتر نفت گاز برای دولت ۵۰ تومان است و به این ترتیب نفت گاز هم اکنون با قیمتی زیر صفر به مردم عرضه می شود.