افکارنیوز: وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازرگانی و آموزش و پرورش پیرو مصوبات چهل و دومین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در آستانه هفته ازدواج جوانان به بخشی از اقدامات خود برای تسهیل ازدواج جوانان اشاره کردند.

به گزارش افکار به نقل از خبر آنلاین، مهدی غضنفری وزیر بازرگانی در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها به تصویب ۲۰ بند برای تسهیل ازدواج جوانان در جلسه مورخ ۲۸ مهر ماه سال جاری ستاد ملی ساماندهی امور جوانان اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد که نمایشگاه های عرضه جهیزیه ارزان قیمت از سوی وزارت بازرگانی از طریق شرکت های داخلی در سراسر کشور و در مراکز استان ها برگزار شوند. روند برگزاری نمایشگاه های توزیع جهیزیه ارزان قیمت در سال های گذشته، در کمیته ای بررسی می شود تا روند اقدامات سال جاری، همزمان با هفته ازدواج جوانان خالی از انتقاد باشد. همچنین مقرر شده است که وزارت بازرگانی با بانک های مرتبط برای ارائه تسهیلات در خصوص خرید جهیزیه ارزان قیمت به جوانان تمهیداتی را بیاندیشد.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اعلام خبر تجلیل از نشریات و رسانه های اثرگذار در حوزه ازدواج جوانان به فرهنگ سازی گسترده در راستای کاهش تأخیر ازدواج اشاره کرد و گفت: مسائل اقتصادی همواره در طول تاریخ در مسیر ازدواج جوانان قرار داشته اما طبیعی است که در آغاز زندگی، یک زوج جوان همه امکانات را در اختیار نداشته باشند. باید فرهنگ ساده زیستی و قناعت در زمینه ازدواج ترویج شود. آموزش های قبل از ازدواج به ویژه آموزش های برگرفته از آموزه های دینی در تحکیم بنیان خانواده تأثیر بسزایی دارند که باید نهادینه شوند و نگاه غربی با رویکرد های مادی در خصوص ازدواج در جامعه از بین برود.

حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از اختصاص وام ۳ میلیون تومانی ازدواج به فرزندان فرهنگیان خبر داد و گفت: وزارت آموزش و پرورش بخشی از قانون تسهیل ازدواج جوانان را که مرتبط با این دستگاه باشد حتما پیگیری خواهد کرد.