انتقاد مقام کاخ‌سفید از حذف یادمان‌های دوران برده‌داری در آمریکا

 جان کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در واکنش به تصمیم کلیسای اسقفی واشنگتن برای برچیدن یادمان رابرت لی، از قهرمانان دوران برده‌داری آمریکا گفت: «رابرت لی، یک فرد شرافتمند بود، وی کسی بود که کشورش را رها کرد تا برای ایالت خود بجنگد، موضوعی که 150 سال پیش خیلی مهمتر از کشور بود. در آن روزها وفاداری به ایالت اولویت داشت. اما امروزه متفاوت است ... (و) فقدان توان مصالحه بود که به جنگ داخلی (در این کشور) انجامید».

کلی که با شبکه فاکس‌نیوز گفتگو کرده است در این خصوص گفت:‌ «500 سال بعد، برای من غیرقابل تصور است که شما بتوانید آنچه را که هم اکنون فکر می‌کنیم و به کار ببریم درک کنید. من فکر می‌کنم این مسئله خیلی خطرناک است. این اقدام نشان می‌دهد که تا چه میزان قدردان تاریخ و آنچه تاریخ است نیستید».

به گفته جان کلی «تاریخ تاریخ است. و مطمئنا چیزهایی در تاریخ وجود دارد که چندان خوب نیست و چیزهای دیگری وجود دارد که خیلی خیلی خوب بودند. من فکر می‌کنم این اشتباه است، که به عنوان یک جامعه و به عنوان یک فرد، آنچه را که امروز به عنوان درست و نادرست در نظر گرفته می‌شود را گرفته و به سراغ 100، 200، 300 سال و بیشتر رفت و گفت که (کریستوف)‌ کلمب کار نادرستی انجام داد».