به گزارش ایسنا، سرگئي ريابکوف، معاون وزير امور خارجه روسيه روز جمعه در برنامه شبکه تلويزيوني "روسيه ۲۴" تاكيد كرد كه برنامه هستهيي ايران بخش نظامي ندارد.

وی گفت: ما دارای اطلاعات بررسی شده‌ای در این باره هستیم که در خصوص وجود بخش نظامی(دربرنامه هسته‌یی ایران) اطلاعاتی موثق وجود ندارد. شواهدی که از وجود بخش نظامی در برنامه هسته‌یی ایران حکایت کند، در دست نیست.

بنا بر گزارش خبرگزاری " نووستی "، وی افزود: باید از طریق مذاکرات تردید های باقی مانده را رفع کرده و به تعدادی ازمسایل خاتمه داد و در این راستا مهم است که ایران به طور تنگاتنگ با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند.

ریابکوف خاطرنشان کرد که ایران اجازه ورود ناظران بین المللی به تاسیسات هسته‌یی خود را می دهد و گفت: آنها اجازه ورود می دهند. آنها ماه اوت سال جاری علاوه بر بازرسی های منظم فعلی، گروه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را به تعدادی از تاسیسات هسته‌یی خود دعوت کردند. آنها در ماه نوامبر دوباره گروه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را به بازدید از تاسیسات هسته‌یی خود دعوت کردند. ما معتقدیم که این تجلی راهکار مسوولانه و حسن نیت است والبته امیدواریم این دعوت ها بی جواب نمانند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین افزود که روسیه اسراییل(رژیم صهیونیستی) را از تجاوز احتمالی علیه ایران بر حذر داشته است.

ریابکوف ضمن دادن پاسخ به سوالاتی در باره مذاکرات چندی پیش وی با آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه اسراییل گفت: ما اسراییل را از لغزیدن به سوی تصمیم گیری احتمالی در خصوص آغاز عملیات جنگی بر حذر داشته ایم.

این دیپلمات روسی افزود: تمایل نداریم که حاصل نشدن پیشرفت در مذاکرات بر سر این مساله انگیزه ای برای حرکت در جهت معکوسی به وجود آورد.

به گفته وی، روسیه موضع خود مبنی بر جستجوی راه حل مسالمت آمیز مساله ایران را برای طرف اسراییلی توضیح داد و تاکید کرد که روسیه در آینده هم در این جهت کوشش خواهد کرد.

معاون وزير امور خارجه گفت که روسيه با همه طرفها در رابطه با اين مساله در تماس است و از جمله سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران در حال حاضر در مسکو به سر ميبرد.