پلیس اموالمان راپیش چشمانمان سرقت میکند

به گزارش فارس، یک فعال ضدسرمایهداری لسآنجلسی به نام "پاتریک میشیگان" که در جریان اعتراضات مردم این شهر به نابرابری اقتصادی و فساد حاکم بر سیستم اقتصادی کشورشان دستگیر شد، گزارشی را در خصوص آن چه در این دستگیری بر وی گذشته در وبلاگ شخصی خود منتشر کرده است.


وی یکی از ۲۹۱ نفری است که در جریان تخلیه اردوگاه متحصنین در مجموعه اداری شهرداری و شورای شهر لس‌آنجلس دستگیر شده است و در وبلاگ شخصی‌اش ساعت دستگیری خود را یک بامداد دانسته است. در جریان حمله به این اردوگاه بالغ بر ۱۴۰۰ نیروی تا بن دندان مسلح پلیس لس‌آنجلس حضور داشتند.


میشیگان در لحظات حمله به اردوگاه معترضین ضدسرمایه‌داری در بین یک دسته پنجاه نفری حضور داشته است که دور یک چادر نشسته بودند و به سبک هندی دست در دست هم داشتند. شعار این دسته پنجاه نفری این بود که " ما صلح‌طلبیم، اهل خشونت نیستیم، به ما بپیوندید. "

وی می‌افزاید: همان‌طور که ما نشسته بودیم، یک گروه از نیروهای پلیس با چاقو شروع به بریدن طناب‌های چاردهای برپا شده در محل اردوگاه کردند. نیروهای پلیس با زور هرکس را که در داخل چادر خوابیده بود بیرون راندند و سپس تمام لوازم شخصی معترضین را نیز از چادها بیرون ریخته و شروع به خورد کردن و از بین بردن آنها کردند. سپس همین کار را با اموال عمومی معترضین ضدسرمایه‌داری آغاز کردند.

جالب اینجاست که پلیس و شهرداری لس‌آنجلس پس از این حمله به اردوگاه معترضین مدعی بودند که ۳۰ تن زباله از اردوگاه خارج کرده‌اند اما این‌ها نه زباله، بلکه لوازم از بین رفته معترضین در جریان سرکوب خشن آنان بود. حتی برخی از اموال شخصی در پیش چشم صاحبان آنان به سرقت رفت.

پس از آنکه پلیس سرانجام شروع به دستگیری آن تعداد از معترضینی کرد که در دور یک چادر به طور سمبلیک دست به اجتماع زده بودند. پلیس معترضین را می‌گرفت، پاهای آنها را از هم باز می‌کرد، پای چپ آنها را می‌گرفت و بالا می‌آورد و کف کفش پای راست آنها را لگد می‌کرد و آنها را به پشت خم می‌نمود. سپس یک مامور دیگر پای راست را می‌گرفت و می‌پیچاند تا بالاخره معترضین از شدت درد از هم جدا شوند.

به نوشته میشیگان، حتی تماشای این صحنه هم وحشتناک بود و به گونه‌ای طراحی شده بود که دیگر معترضین را به هراس اندازد. وی که خود در برابر این خشونت حاضر به تسلیم شده، پس از تسلیم دست‌هایش از پشت بسته شده است. پلیس مچ دست‌ میشیگان را به بازوی وی گره می‌زند و پس از آنکه وی از درد شکایت می‌کند با صورت به زمین پرتاب می‌شود. یک افسر پلیس با زانو روی پشت این معترض آمریکایی فرود می‌آید و صورت وی را به زمین می‌چسباند. میشیگان می‌گوید: این حالت بسیار دردناک بود و صورتم شروع به خون‌ریزی کرد. من شروع به التماس کردم و گفتم که مقاومت نمی‌کنم.

نیروهای پلیس سرانجام با بستن دست، میشیگان را رها می‌کنند و وی تا ساعت ۹ صبح به همان شکل می‌ماند تا اینکه در این ساعت به اداره پلیس انتقال می‌یابد. اتهام وی نشستن در پارک پس از آن بود که پلیس اعلام کرده بود که باید پارک را ترک کنند.

سرانجام برای این افراد ۵۰۰۰ دلار وثیقه تعیین می‌شود و معترضین به زندان می‌روند. بسیاری از افراد قادر به تامین این مبلغ نیستند اما میشیگان هم که این مبلغ را تهیه می‌کند به این راحتی‌ها آزاد نمی‌شود. این در حالی است که یک متجاوز به عنف در آمریکا به راحتی پس از تامین وثیقه آزاد شده و به خیابان باز می‌گردد اما جرم اعتراض به نظام سرمایه‌داری از تجاوز بزرگ‌تر است.

میشیگان سرانجام پس از ۲۵ ساعت بازداشت به قید وثیقه آزاد می‌شود.

این تنها یکی از 291 نفری است که بخاطر تجمع در لسآنجلس دستگیر شده بود. احتمالا 290 نفر دیگر نیز داستانهای مشابه و یا بدتری را برای تعریف دارند.