تشکیل تیم‌های نظارت انتخاباتی

اصغر جهانگیر در حاشیه سفر خود به گیلان در گفتوگوی با فارس در رشت با اشاره به نقش حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: حفاظت اطلاعات به عنوان یک دستگاه نظارتی در درون دستگاه قضایی تلاش میکند که محیطی سالم را برای انتخابات فراهم کند تا همکاران بدون تشویش و هیچگونه نگرانی بتوانند به صورت مستقل وظایف خود را در کمال بیطرفی انجام دهند.
وی افزود: اگر همکاران از نواحی درونی و بیرونی تحت فشار قرار گیرند مجموعه حفاظت اطلاعات با آن فشارها مقابله لازم را صورت می‌دهند.

این مسئول با اشاره به اقدام‌های لازم در انتخابات، بیان داشت: در هر دوره از انتخابات در تمام استان‌های کشور تیم‌های نظارتی تشکیل می‌شود که به طور مرتب سرکشی کرده و از شعبات بازرسی کنند.

وی، رسیدگی به گزارشات و پیگیری در این زمینه را از دیگر اقدام‌های حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در انتخابات عنوان کرد.
جهانگیر با اشاره به برخورد قضایی با تخلفات کاندیداها در تبلیغات زودهنگام، یادآور شد: حفاظت اطلاعات در حال حاضر نقش صیانت دستگاه قضایی را دارد و کاندیداها باید از فیلتر شورای نگهبان و وزارت کشور عبور کنند و چنانچه تخلفاتی صورت گرفته باشد که به دادگستری اعلام شود در مرحله بعد، امر نظارت را پیگیری می‌کنیم.

وی، درباره فعالیت حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در سطح کشور اذعان داشت: دستگاه حفاظتی تلاش کرده که محیط سالمی را برای همکاران قضایی و اداری فراهم کند که بتوانند در این فضا به وظایف خودشان بدون دغدغه بپردازنند.

رئیس حفاظت اطلاعات کل قوه قضائیه، دستگاه قضایی را یکی از شاخص‌های نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: دستگاه قضایی به عنوان یک دستگاه منحصر به‌فرد با جان، مال و ناموس مردم سر و کار دارد و کوچک‌ترین غفلت می‌تواند آثار زیان باری داشته باشد.

وی، تبعیت از رهبری را مهمترین عامل حرکت در راه درست نامید و خاطرنشان کرد: برای انجام مسئولیتهای خود باید با بصیرت حرکت کنیم.