به گزارش ايسنا، انتخاب عاداتي اشتباه مثل سيگار كشيدن و مصرف مواد غذايي مضر و نامناسب سبب ميشود كه افراد به اين بيماري مبتلا شوند.

به گزارش مرکز تحقیق سرطان در انگلیس، مصرف تنباکو باعثمی‌شود که ۲۳ درصد مردان و ۱۵.۶ درصد زنان که از این ماده مخدر استفاده می‌کنند به بیماری سرطان مبتلا شوند.

به گفته کارشناسان این مرکز، مهم‌ترین عامل بعدی که باعثپیدایش این بیماری در مردان می‌شود کمبود مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه است و در زنان نیز می‌توان به عامل اضافه وزن اشاره کرد.

به گفته پرفسور «مکس پارکین»، نویسنده ارشد این مطالعه، بررسی تمام شواهد نشان می‌دهد که حدود ۴۰ درصد از موارد ابتلا به سرطان‌ در نتیجه مصرف مواد غذایی و عادات نامناسب زندگی است که قادر به تغییر آن هستیم.

مکس پارکین به مردان توصیه کرده است که میوه و سبزیجات تازه مصرف کنند و از کشیدن سیگار بپرهیزند. در مورد زنان نیز توصیه می‌شود که از کشیدن سیگار خودداری کنند و سعی کنند وزن خود را در حالت تعادل نگه دارند.

به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه گاردين، اين محقق اعلام كرد: به طور مثال مصرف مقدار زيادي نمك در وعده غذايي را ميتوان مهمترين عامل پيدايش سرطان معده در افراد اعلام كرد كه حذف آن به پيشگيري از ابتلا به اين بيماري كمك ميكند.