به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار علیرضا اکبرشاهی در تشریح این خبر گفت: یکی از وظایف پلیس فتا رصد سایت های اینترنتی و شبکه های ماهواره ای برای جلوگیری از ارتکاب جرایم به خصوی کلاهبرداری با روشهای جدید است که در این ارتباط مأموران پلیس فتا استان البرز چندی قبل دریافتند اعضای باندی به بهانه شرکت در مسابقه و اهداء جوایز اقدام به کلاهبرداری از هموطنان در استان های مختلف کشور از جمله استان البرز می کنند.

وی ادامه داد: تحقیقات مأموران نشان داد کلاهبرداران با طرح سوال های آسان در فضای اینترنت و شبکه های ماهواره ای و خانگی و با دادن وعده جوایز نفیس به هموطنان از طعمه های خود می خواستند جواب مسابقه را به یک شماره ایرانسل پیامک کنند که از این طریق به شماره تلفن همراه شرکت کنندگان دست پیدا می کردند.

سردار اکبر شاهی اظهار داشت: لوازم خانگی نفیس و پلاک های طلا از جمله جوایزی بودند که اعضای این باند به شرکت کنندگان وعده می دادند و سپس طی تماس با شرکت کنندگان و با این ادعا که شما برنده شده اید از آنها می خواستند مبلغ ۲۶۵۰۰ تومان هزینه پستی برای ارسال جوایز را به یک شماره حساب واریز کنند. مالباختگان نیز به تصور اینکه برنده جوایز نفیسی شده اند این مبلغ را واریز کرده و شماره فیش را به شرکت تبلیغاتی اعلام می کردند.

وی افزود: اعضای این باند در مرحله بعد جهت جلب اعتماد شرکت کنندگان جوایزی را که اغلب آنها تقلبی بود را برای آنها ارسال می کردند و از طعمه های خود می خواستند مبلغ ۴۰۰۰ تومان را از طریق پست برای شرکت بفرستند.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: مأموران پلیس فتا استان البرز پس از کارهای اطلاعاتی و ردیابی های پلیسی دریافتند شماره حساب متعلق به دختر جوانی ساکن فردیس کرج است که با کشف این سرنخ وی در خانه اش دستگیر شد.

او در جریان بازجویی ها گفت که در یک شرکت تبلیغاتی در تهران کار می کند و مدیرعامل شرکت از اوخواسته بود که این حساب بانکی را افتتاح کند.

سردار اکبرشاهی افزود: ماموران در ادامه پیگیری ها با هماهنگی مقام قضایی مدیر عامل ۳۱ ساله شرکت به هویت «عارف - الف» به همراه ۲ دختر جوان دستگیر شد و در بازرسی از انبار شرکت کالاهای زیادی شامل لوازم آرایشی و بهداشتی و خانگی کشف شد که طبق گفته های مدیر عامل شرکت ارزش ریالی آنها حدود ۶۰میلیون تومان بود.

مدیر عامل شرکت در جریان بازجویی ها صراحتاً به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از هموطنان اقرار کرد و گفت: با کمک ۳ دختر جوان این باند را تشکیل داده و می دانستم طعمه هایم به خاطر ۳۰ هزار تومان کلاهبرداری شکایت نمی کنند.

«عارف - الف» ادامه داد: با انجام تبلیغات سودجویانه در شبکه های مختلف ماهواره ای، اینترنت و شبکه های خانگی و امیدوار کردن مردم با دادن وعده جوایز غیر واقعی، آنها را اغفال می کردیم.

سردار اکبرشاهی تصریح کرد: کلاهبرداران به این شیوه تا کنون از ۲۰ هزارنفر نفر کلاهبرداری کرده اند ولی با توجه به اینکه اعضای این باند به صورت کشوری فعالیت می کردند احتمال وجود افرادی که مورد کلاهبرداری این باند قرار گرفته اند بیشتر می باشد.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان با اشاره به اینکه یکی از کلاهبرداری های رایج امروزی به صورت اینترنتی و ماهواره ای انجام می شود، به شهروندان توصیه کرد فریب تبلیغات و وعده های دروغین در این شبکه ها را نخورده و هوشیاری لازم را داشته باشند تا از سوی کلاهبرداران مورد سوء استفاده قرار نگیرند.