تشویق به خرید کالای ایرانی؛ هدف «قهرمانان کوچک»

حسین قناعت کارگردان سینما درباره وضعیت اکران فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» گفت: قهرمانان کوچک تلفیقی از فیلم کمدی رزمی و فیلمی برای کودک است.

وی که در حال حاضر فیلمش «قهرمانان کوچک» در حال اکران است، افزود: در این فیلم تلاش کردیم هیجان، قصه دراماتیک و دغدغه‌های کودکان را با عناصر جذابی مثل طنز و هنرهای رزمی در هم بیامیزیم تا به فیلمی خوش ساخت و با ریتمی تند برسیم.

قناعت بیان کرد: بعد از رسیدن به قصه اصلی فیلم به هدف و محتوای فیلم که فرهنگسازی در زمینه خرید کالای ایرانی است رسیدیم، و آن را در دل داستان فیلم حل کردیم و این باعث شد فیلم به ورطه شعار و سطحی‌نگری و مستقیم‌گویی نیفتد.

کارگردان فیلم «دزد و پری» همچنین در مورد سینمای کودک اظهار کرد: سینمایی که درباره کودک مرسوم شده و درباره کودک ساخته می‌شود هیچ ربطی به سینمای کودک ندارد و در دسته‌بندی فیلم‌های کودک و نوجوان نمی‌گنجد. این نوع فیلم‌ها بسیاری از مواقع مخاطب بزرگسال دارند و برای کودک نیستند.  فیلمی در نوع سینمای کودک می‌گنجد که کودک بنشیند و در سالن سینما آن را ببیند. فیلم‌هایی که محوریتی درباره کودکان دارند را می‌توان در کنار دیگر ژانرها مثل فیلم جنایی پلیسی و ترسناک دید و دسته‌بندی کرد.