شکست‌های پی در پی داعش ادامه دارد

 نیروهای سوری و همپیمانش با نیروهای عراقی در جنوب غرب شهر بوکمال، و در مرزهای دو کشور با هم دست دادند.

نیروهای سوریه که از ایستگاه نفتی موسوم به «T۲» در ریف جنوبی دیرالزور حرکت کرده بودند، خود را به اطراف میدانی نفتی «عکاش» رساندند.

با این پیشروی، نیروهای سوری خود را به فاصله کمتر از ۳۰ کیلومتر شهر بوکمال رسانده اند و پس از تثبیت مواضع خود، به سمت این شهر حرکت خواهند کرد تا آن را از داعش پس بگیرند.

انتظار میرود که ارتش سوریه از حمایت طرف عراقی نیز که بخش شرقی را امن خواهد کرد، استفاده کند و نیروهای عراقی در پوشش زمینی و هوایی این نبرد‌ها کمک کنند. به گونه‌ای که بالگردهای ارتش عراق، تحرکات داعش در نزدیکی شهر بوکمال در داخل اراضی سوریه را هدف قرار دادند. نیروهای بسیج مردمی عراق نیز در مناطق همجوار این شهر مرزی، مواضع خود را تثبیت کردند تا مانع از حرکت داعش به سمت شرق یعنی شهر «القائم» شوند.

در شمال رود فرات هم کُردهای تحت حمایت آمریکا موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» به سمت اطراف شهرک «هجین» در موازات رود فرات واقع در ریف شرقی دیرالزور پیشروی کردند.

روزنامه الاخبار گزارش داد که تحرکات نیروهای کُرد ظاهرا تلاشی برای اعمال فشار به سمت بوکمال است، ولی پیشروی ارتش سوریه در دو طرف مرز، ظاهرا بسیار نزدیک به شهر است؛ البته گروههای همپیمان مشترکی که در دو طرف مرز می‌جنگند، در صورت لزوم، میتوانند از داخل اراضی عراق به سمت شهر بوکمال حرکت کنند و این به سود ارتش سوریه است.