مراجع تقلید هم از گرفتن پول از زائرین اربعین انتقاد کردند

گروه سیاسی- حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به گرفتن پول اضافی از زائرین اربعین از جمله 18 هزار و 800 تومان برای بیمه سفر، شش هزار و 200 تومان برای جمعیت هلال احمر و 10 هزار و 900 تومان برای کارگزاری سازمان حج و هزینه زیاد پارگینک در مرزها از جمله ورودی 50 هزار تومانی برای پارکینگ چذابه گفت: ما باید ببینیم که فسلفه گرفتن این پولها چه بوده است و بر چه اساسی از هر زائر اینگونه پول دریافت کردند.

وی با بیان اینکه در این زمینه نباید احساسی برخورد شود، افزود: اگر این دریافتی ها در چارچوب قانون نباشد، اقدامی غیر قانونی است و گرفتن آن به مصلحت نیست.

نماینده اصلاح طلب و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید مستنداتی که باعث شده تا مسئولین چنین تصمیمی بگیرند را دید و دلایل و اظهارات آنها را شنید.

حجت الاسلام مازنی در عین حال تاکید کرد: باید زمینه سفر زیارتی اربعین را تسهیل کرد.اما باید توجه داشت که این مراسم باید در چارچوب مقرراتی باشد تا در سایع امنیت برگزار شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرفتن پول اضافی از زائرین اربعین گفت: حتی مراجع تقلید هم از گرفتن پول از زائرین اربعین انتقاد کردند.