نظارت کمیسیون اقتصادی مجلس بر عملکرد اقتصادی مرزها

 سیدتقی کبیریدر اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی مجلس از فعال‌ترین کمیسیون‌ها از نظر کیفیت و کمیت است؛ طرح‌های مهمی در کمیسیون در حال بررسی است که اگر یکی از آنها در مجلس دهم به سرانجام برسد، تحول مهمی در نظام اقتصادی ایجاد خواهد شد.

وی طرح قانون بانک مرکزی را از طرح‌های مهم این کمیسیون خواند و گفت: طی ۴۰ سال اخیر، علیرغم تحول حوزه بانکداری در حوزه داخلی و خارجی، قانون بانکداری کشور اصلاح نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار بود دولت برای اصلاح نظام بانکداری لایحه ارائه کند، تصریح کرد: سال گذشته پس از پایان مهلت دولت برای ارائه لایحه دوقلو، مجلس وارد بررسی طرح اصلاح نظام بانکداری شد.

کبیری اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی مجلس برای نظارت بر عملکرد وزارتخانه‌ها و استان‌ها نیز برنامه‌ریزی کرده و در وزارتخانه‌ها و استان‌های مرزی حضور یافته است.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون تاکنون در مرزهای جنوبی، شرقی و غربی حضور یافتند و بر واردات و صادرات کالاها و گمرک نظارت کرده اند تا از نزدیک مشکلات مربوط به قاچاق را بررسی کنند.

کبیری افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها نیز جلسات متعددی با رئیس کل بانک مرکزی و رؤسای بانک‌های دولتی برگزار کرده است.