بارزانی: کردستان در روابط خود با آمریکا تجدید نظر می کند

 «مسعود بارزانی» در مصاحبه با «ان پی آر»، گفت: در روابط خود با آمریکا تجدید نظر خواهیم کرد. به دنبال برگزاری همه پرسی، این انتظار را داشتیم که مرزها را به روی ما ببندند و اقدامات تند اقتصادی علیه ما در پیش بگیرند، اما هرگز فکر نمی کردیم عراق به ما حمله نظامی بکند.

رئیس سابق اقلیم کردستان، اضافه کرد: بعد از اینکه آمریکا از عراق در مقابل اقلیم حمایت کرد قطعا اقلیم نیز در روابط خود با آمریکا تجدید نظر خواهد کرد. روابط کردها با آمریکا بعد از همه پرسی به شدت آسیب دیده است. مواضع روس ها از آمریکایی ها در قبال اقلیم بسیار بهتر بود.

بارزانی در خصوص اینکه برگزاری همه پرسی  در اقلیم کردستان مشکلات زیادی را برای مردم این منطقه بوجود آورده گفت: به هیچ وجه از اقدامات خود پشیمان نیستم.

وی در خصوص تقابل بغداد با اربیل بعد از همه پرسی گفت: ارتش عراق از تسلیحات آمریکایی علیه ما استفاده کرد. آمریکا این تسلیحات را برای مبارزه با داعش در اختیار عراق قرار داده بود اما آنها این تسلیحات را علیه مردم به کار بردند و آمریکا هیچ واکنشی نسبت به آن نشان نداد.

بارزانی در ادامه انتقادات خود از آمریکا گفت: کردها به آمریکا اعتماد داشته و به آن عشق می ورزیدند اما رویکرد آنها در خصوص همه پرسی و تحولات پس از آن موجب دلسردی کردها از آمریکا شد.