«متکی» نشان عالی حکومتی ژاپن را دریافت کرد

 منوچهر متکی وزیر پیشین امور خارجه کشورمان امروز با حضور در کاخ امپراطوری در توکیو و دیدار با امپراتور و «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن، نشان عالی حکومتی این کشور را دریافت کرد.

سایت سفارت ژاپن در توضیح این رویداد اعلام کرد: در ایران مورخ ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۶ (به وقت ژاپن) دولت ژاپن دریافت کنندگان خارجی نشان‌های تزئینی امپراطوری پاییز ۲۰۱۷ را اعلام کرده است.

این سایت افزود: در میان ۱۴۹ دریافت کننده خارجی، به جناب آقای منوچهر متکی، وزیر محترم پیشین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نشان باشکوه پاپیونی شکل خورشد تابان (کیوکوجیتسو دایجوشو) اعطا شده است.

در ادامه این مطلب آمده است: متکی به عنوان سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در ژاپن و وزیر پیشین امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، سهم بسزایی در ارتقای دوستی و تقویت روابط دوجانبه میان ایران و ژاپن داشته است.

این سایت تاکید کرد: در دوره تصدی ایشان به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن طی سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹، جناب آقای متکی در تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور در زمینه‌های گوناگون مشارکت داشته است. هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به میزبانی سفارت ایران در ژاپن از میراث باقی مانده دوره ایشان به شمار می‌رود.

در ادامه این مطلب تصریح شده است: متکی در زمان انتصابش به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰، سه بار از ژاپن بازدید کرده و تلاش‌های بسیاری برای تقویت هرچه بیشتر روابط دو جانبه در سطوح بالا کرده است.