ارائه تخفیف بلیت اتوبوس برای سفرهای بازگشت زائران اربعین

با توجه به برنامه وزارت راه و شهرسازی برای ایام اربعین حسینی، طبق رسم هر ساله نرخ بلیت اتوبوس برای این ایام گران شد.. بر این اساس از 9 آبان‌ماه امسال پیش‌فروش بلیت اتوبوس به آغاز و بلیت تهران-مهران با قیمت 128 هزار تومان از طریق سایت‌های اینترنتی پیش‌فروش شد. همچنین بلیت سایر مسیرهای منتهی به مهران از جمله کرج-مهران با قیمت 106 تا 128 هزار تومان برای روزهای 9 آبان‌ماه تا 15 آبان پیش‌فروش شد.

گرچه قرار بود قیمت بلیت اتوبوس به دلیل تردد یک سر خالی حداکثر دو برابر افزایش یابد، اما بعضا مشاهد می‌شود قیمت بلیت به بیش از سه برابر (236 درصدی) افزایش یافته است. در همین حال معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که حدود 2 میلیون نفر زائر به عتبات عالیات عزیمت کرده‌اند، اظهار کرد: 5 تا 6 درصد زائران از طریق حمل‌ونقل هوایی و بقیه از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای و مرزهای سه‌گانه مهران، شلمچه و چزابه به عتبات عالیات رفته‌اند.

وی با بیان این‌که این تعداد 48 درصد از مرز مهران و 52درصد از مرزهای شلمچه و چزابه عبور کرده‌اند، تصریح کرد: پیک سفر‌های رفت زائران پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته بود که از روز شنبه این هفته روند اعزام و رفت زائران رو به کاهش و در مقابل روند برگشت زائران رو به افزایش است.

وی از ارائه تخفیف 10 درصدیقیمت بلیت اتوبوس در زمان بازگشت زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت:‌ تاکنون گزارشی مبنی بر  افزایش قیمت بلیت اتوبوس بیش از مبلغ تعیین شده در ناوگان اتوبوسی حمل‌ونقل جاده‌ای ارسال نشده و در صورت دریافت هرگونه گزارش تخلف و شکایت از سوی زائران از طریق کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات برخورد قانونی با متخلفین صورت می‌گیرد.