افتخاری از استقلال جدا می شود؟

شنیده ها حاکی از آن است که طاهری مدیر عامل پرسپولیس به دلیل فشار آوردن به وزارت ورزش و جوانان و در تنگنا قراردادن آنها برای رسیدگی هر چه بیشتر به وضعیت حضور نمایندگان ایرانی و مجوز آسیایی اقدام به استعفا کرده است. 

طاهری استعفا کرد و اکنون هم این مسئله در مورد افتخاری به گوش می رسد.بنابراین می توان گفت پس از اینکه علی اکبر طاهری مدیرعامل پرسپولیس اعلام کرد دیگر در این باشگاه حاضر نمی‌شود، اکنون هم بحث‌هایی هم در مورد تغییرات در استقلال به وجود آمده است.

پیش از این در مورد رضا افتخاری بارها این موضوع مطرح شده بود که او به دلیل نتایج نه چندان مطلوب استقلال از مدیریت این باشگاه کنار خواهد رفت و در حال حاضر هم جدایی او همانند طاهری به گوش می رسد. 

هر چند که مدیرعامل باشگاه استقلال بارها این موضوع را اعلام کرده که با قدرت به کارش ادامه می‌دهد اما همیشه در مورد رفتن او از صندلی استقلال صحبت هایی به گوش می رسد .

اگر اتفاقات اخیر باشگاه استقلال را به عملکرد افتخاری ارتباط ندهیم، اجرایی شدن قانون منع به کار گیری بازنشستگان باعث جدایی افتخاری از آبی پوشان پایتخت می شود.

در صورتی که قانون منع به کار گیری بازنشستگان برای مدیر عامل استقلال عملی شود بدون شک افتخاری تنها تا 4 روز دیگر یعنی 20 آبان ماه روی صندلی مدیریتی باشگاه آبی پوشان حضور خواهد داشت و با توجه به این مسئله باید هدایت باشگاه را مدیر جدید بر عهده بگیرد.

از طرفی افتخاری مدیر عامل استقلال تنها تا امروز ( سه شنبه ) و در آخرین فرصت باقی مانده باید باشگاه استقلال را از خطر حذف نجات دهد و بدون شک بحث جدایی او از استقلال هم کمی کار را برای آبی پوشان سخت می کند.

با تمام این تفاسیر باید دید آیا بحث جدایی که اکنون در اردوی سرخ پوشان به راه افتاده در نهایت به اردوی استقلالی ها سرایت می کند یا خیر و اینکه آیا افتخاری در این شرایط مجبور به ترک صندلی مدیریت می شود؟

در هر صورت اجرای قانون بازنشستگی برای همگان یکسان است و در این زمینه وزارت ورزش و جوانان باید ورود کند تا از حضور مدیرانی که این قانون شامل آنها می شود برای حضور در راس مدیریت جلوگیری کند.

اما در میان تمام بحث های مطرح شده درباره جدایی افتخاری یک منبع آگاه در باشگاه استقلال در این باره گفت:جدایی افتخاری شایعه است و او  با قدرت به کارش ادامه می‌دهد. از طرفی افتخاری تا 4 سال دیگر مدیرعامل استقلال خواهد بود.

اینکه منابع آگاه از حضور افتخاری تا 4 سال دیگر خبر می دهند مسئله تازه ای نیست و باید دید در آینده وضعیت حضور افتخاری در راس مدیریت استقلال به کجا ختم می شود چرا که مدتی قبل مجلس قانونی را برای حضور بازنشسته ها در راس کار اعلام کرد و با این اوصاف جدایی افتخاری را باید به نوعی حتمی بدانیم.